• Bjerton

    Jobbig sits med bonusbarn

    Hej

    Träffade en underbar kvinna ifjol som är ensamstående med 2 barn som är 6 och 11. Deras relation med sin pappa är jobbig då han fanns där bara när han kände för det. Var och är fullt införstådd med situationen då jag själv är ett skilsmässobarn, men allt spårade ur mer ju längre tiden gick. Så fort vi 4 skulle göra något så var allting skit, tråkigt m.m och det gick så långt att den äldsta sa rakt ut att han inte ville leva längre utan bara dö och försvinna. Den lille började slå och klösa sig själv i ansiktet. Har även kommit fram att pappan sagt till den lille att akta sig för mig, att jag aldrig kommer bli familj och att mormor och morfar kommer alltid tycka mer om pappa än mig, vilket jag fått höra 2-3 ggr i månaden. Den store går numera hos BUP, och snart även den lille då han hotat med att rymma ifrån dagis och sticka en kniv i sig. Mamman håller på för fullt att lösa saker med skola, kuratorer och nu även kanske stödfamilj.

    Mitt i allt detta försöker jag ha ett förhållande med en kvinna jag älskar, men vi har ingen tid för varandra. Kan aldrig göra något själva, och hon är väldigt ofta ledsen då hon knappt får något stöd av sin omgivning. Då jag inte har egna barn, men vill så gärna också ha en familj så vet jag inte vad man ska göra. Hon vill att vi ska skaffa barn, men det känns så fel att mitt första barn ska komma till världen under dessa förutsättningar.

    Vad gör man?

  • Svar på tråden Jobbig sits med bonusbarn
  • UndrandeSökare

    Det verkar som att hon har tillräckligt med att stå i redan,
    ett ytterligare barn kommer inte göra det lättare på något sätt.

    Kan du tänka dig att fortsätta leva i denna bonusfamilj
    även om ni inte skaffar barn eller om inget blir bättre?

    Eller känns det som att det vore bättre för dig att träffa
    en annan kvinna som inte redan har barn?

    Bara du kan bestämma vad som bäst för dig.
    Försök få tid på tu man hand och prata ut med henne om hur du känner.

    Lycka till.

  • Bjerton

    Pratade om detta igår med henne. Om hur hennes situation påverkar mig, att fler barn löser inga problem. Istället för att det är 2 barn och 1 vuxen som mår dåligt idag kan det bli 3-4 barn och 2 vuxna så länge deras problem inte är lösta.

    Det blir att jag lämnar förhållandet, så kan hon lösa sitt till det bästa för hennes barn och sig själv

Svar på tråden Jobbig sits med bonusbarn