• emeliemaya

gravida som snarkar

Hej

Nu är jag i vecka 22 och väntar en liten prinsessa. Min man har påpekat att jag har börjat snarka jätte mycket på natten och han sover i de andra rummet nu :(

Igår köpte jag nässpray som heter Renässans Aloe Veta från apoteket, men tydligen så hjälpte det inte då han sover i andra rummet. Jag har astma också.

Så frågan är har ni som varit i samma sits provat nåt som har funkat?

• Svar på tråden gravida som snarkar
  • Phialia90

Jag i vecka 25 och min sambo har påpekat att jag börjat snarka väldigt mycket! Jag har också astma

• Jean89A

Tyvärr är de inte så mycket ni kan göra åt, det är väldigt vanligt att man snarkar som gravid och värre bli de. Ja kom ihåg när jag låg inne för att höll på att föda för tidigt. Då låg jag i ett rum med 4 andra gravid, och fy va hemskt de va ja hade önskat ja hade ett på rediga hörselproppar med mig =O

• BuoBä

Jag snarkar så att jag väcker mig själv ibland... Nässpray hjälper lite, men jag blir liksom tjock och slemmig _bakom_ näsan också och det hjälper inte sprayen mot. Maken kallar mig "Peppa Pig".

• emeliemaya
    BuoBä skrev 2016-02-03 11:27:40 följande:

Jag snarkar så att jag väcker mig själv ibland... Nässpray hjälper lite, men jag blir liksom tjock och slemmig _bakom_ näsan också och det hjälper inte sprayen mot. Maken kallar mig "Peppa Pig".

Hehe min man säger att jag låter som en traktor :D
  • emeliemaya
    Phialia90 skrev 2016-02-03 10:03:15 följande:

Jag i vecka 25 och min sambo har påpekat att jag börjat snarka väldigt mycket! Jag har också astma

Pratade med min barnmorska nu hon sa att man får prova höja under huvudet lite, plus så skulle jag kontakta min husläkare eftersom jag har astma. De är inte själva snarkningar som stör mig utan att jag får svårt med andningen plus så har jag haft sömnapne (stavning) förr i tiden trotts jag vägde bara 49.
  • Topcom

Min sambo påpekade att jag snarkar för ett par dar sen, blev helt chockad då jag trodde att det var pga hans snarkningar som jag vaknade ;) jag har ju aldrig snarkat i hela mitt liv. Men jag har tyvärr vaknat efter det och nu tror jag att ddt är på grund av mig! Haha ohno!

• BuoBä
    emeliemaya skrev 2016-02-03 11:51:23 följande:

Pratade med min barnmorska nu hon sa att man får prova höja under huvudet lite, plus så skulle jag kontakta min husläkare eftersom jag har astma. De är inte själva snarkningar som stör mig utan att jag får svårt med andningen plus så har jag haft sömnapne (stavning) förr i tiden trotts jag vägde bara 49.

Låter vettigt då att prata med läkaren, med tanke på tidigare problem.
  • emeliemaya
    Topcom skrev 2016-02-03 11:54:08 följande:

Min sambo påpekade att jag snarkar för ett par dar sen, blev helt chockad då jag trodde att det var pga hans snarkningar som jag vaknade ;) jag har ju aldrig snarkat i hela mitt liv. Men jag har tyvärr vaknat efter det och nu tror jag att ddt är på grund av mig! Haha ohno!

Hehe samma här, blev chockad när jag hörde att jag snarkar vägrade tro till jag fick se video på mig :D
  • Rani

Jag har snarkat så in i bängen som gravid plus att jag har legat och vridit och vänt mig. I slutet av andra graviditeten sov jag i eget rum. Det finns inget som hjälper.

• emeliemaya

Usch så trist att man vet att de kanske inte finns nåt som hjälper, men men vill man ha en liten bebis så får man hålla ut. Men de konstiga jag tycker är att förra graviditet hade jag inte de här problemet. :/

Svar på tråden gravida som snarkar