• Nomad

Familjeliv sidan är dåligt kodad och behöver uppgraderas

Hejsan, sidan Familjeliv är riktigt dåligt kodad, den är kodad på så sätt att allt är lagrade i en och samma kod. Detta resulterar med att datorn måste lagra mycket mycket information för att kunna skriva en text på sidan bara, det gör att det blir riktigt dåligt kvalitet på sidan och att det blir slö att skrolla ner eller upp.

Jag sitter på min Galaxy s6 som ska vara den bästa mobilen just nu och för första gången så blir den riktigt varm att det gör nästan ont i handen av att hålla i den. Detta endast för att jag skriver just denna texten.

Som sagt moderatorerna borde verkligen uppgradera sidan.

Skriv om ni håller med eller inte

Mvh

• Svar på tråden Familjeliv sidan är dåligt kodad och behöver uppgraderas
  • Inteutanproblem

Måste vara något skumt med din mobil. Sitter själv med en iPhone5 och kan skriva utan problem, och utan att mobilen blir varm. Har inte heller problem med att sidan skulle vara seg. Enda gången den blir det (precis som allting annat) är när man har dålig mottagning.

• Nomad
    Inteutanproblem skrev 2016-02-03 16:20:25 följande:

Måste vara något skumt med din mobil. Sitter själv med en iPhone5 och kan skriva utan problem, och utan att mobilen blir varm. Har inte heller problem med att sidan skulle vara seg. Enda gången den blir det (precis som allting annat) är när man har dålig mottagning.

Men jag har samma problem med datorn. Den laggar mycket mer med datorn
  • Aniiee

Moderatorer sköter inte kodning över huvud taget, på någon sida/forum. Möjligtvis kan en del kodare även vara moderatorer.

Men nej, jag har inga problem, varken från datorn, plattan, mobilen (utom att min mobil är skitliten....), eller PS-konsollerna (varken 3 eller 4).

Lösningen heter Adblock.....

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Inteutanproblem

Men vad har du för dator då? Och underhåller du dess mjukvara? Använder en vettig internetläsare? Internet Explorer är skit tex. Tycker det låter konstigt. Men är det bara familjeliv du har problem med så ja, då är det väl nått med sidan som orsakar dina bekymmer.

• Teddis

Sidan är sjukt seg. Speciellt att scrolla. Ibland tar det tid att skriva ett ord, går trögt. Har en iPhone 6. Alla andra sidor funkar fint.

• BCH52

Ja, det är lite 90-talsstil över dessa sidor, jag tror inte att de använder de nyaste verktygen direkt. Men varför ska de kosta på det, de får ju klick på annonsörernas annonser i alla fall.

• LillaJag06

Jag har inga såna problem problem, men!
    Jag kan inte några bilder på den nya appen.
    Jättekonstigt.
    Har den nya appen och en iphone6 som är uppdaterad.
    Ty

• Hejhoppsan

Själv har jag gått över till den gamla sidan. Trots kraftfull speldator segar den nya sidan nåt galet!

• Fjäril kär

Skippa appen och kör mobilsajten istället! Jag har inga problem alls pga att jag kör mobilsajten.

• BCH52

Som sagt, den använder gamla lösningar som inte fungerar så bra på nya plattformar.

• Ledilnaan

För mig segar sidan också massor och ofta hänger sig hela firefox om jag försöker scrolla utan att vänta i fem minuter på att sidan ska ladda klart.

• Speakers Corner

Jodå, jag känner igen det du skriver ts.
    Bara att skriva det här inlägget var ett mastodantprojekt. 
    Trist.

Svar på tråden Familjeliv sidan är dåligt kodad och behöver uppgraderas