• cameleon

    Vad tycker ni om Britax Go Next

    Jag är inne på en Britax Go Next men är total nybörjare på det här med vagnar. Anledningen att jag blev intresserad av den var utseendet, den är så snygg.
    Vi bor i hus ute på landet med grusvägar runt omkring..

    Så snälla, bomba mig med för och nackdelar och vad ni tycker överlag :)

  • Svar på tråden Vad tycker ni om Britax Go Next
  • Minza83

    Har brio go och haft brio go next - samma sak! Du kan inte hitta en bättre vagn! Har du grusvägar osv så köp terränghjulen till! :)

  • cameleon
    Minza83 skrev 2016-02-04 12:29:13 följande:

    Har brio go och haft brio go next - samma sak! Du kan inte hitta en bättre vagn! Har du grusvägar osv så köp terränghjulen till! :)


    Ja dom där extra hjulen har jag full koll på, tänkte att dom är ett måste här hemma, iaf på vintern.

    Får jag fråga varifrån du beställde din (internet/affär) och hur lång leveranstiden var?

    I slutet av denna månad hade jag tänkt åka och provköra den. Är bara i vecka 16 nu så det är ju ingen panik direkt..
  • Idapou

    Vi har en britax go next och det är den bästa vagn jag kan tänka mig! Smidig att ta sig fram med både på asfalt och i terräng. Eftersom man kan låsa de främre svängbara hjulen, har vi aldrig behövt de extra terränghjulen. Vi har kört den både på sandstrand och i snö utan större problem. Är det väldigt mycket snö eller lös sand har vi dock behövt dra den baklänges ibland, vilket man antagligen inte behöver med terränghjulen på.

    Väldigt lättkörd vagn, det går att köra med en hand också utan problem, vilket kan vara bra, man drar ju runt på en del grejer som småbarnsförälder :) Det finns väldigt bra med utrymme i varukorgen under, framför allt när man har liggdelen på. Med sittdelen blir det lite mindre men jag får ändå ner en full matkasse och två blöjpaket under vagnen.

    Jag tycker den är smidig i affärer också, även om den ibland känns lite bred om baken. Men de svängbara hjulen underlättar när man ska manövrera runt bland barnkläderna...

    Den är lätt att fälla ihop, och med sittdelen på behöver man inte ens ta isär den. (Till skillnad från när man använder liggdelen, den måste naturligtvis lyftas av för att kunna fälla ihop...) Dock kanske den tar mycket plats i bilen, men vi har en V70 så det har funkat bra för oss.

    Liggdelen känns mysig och ombonad, sonen sov väldigt bra där. Det finns inget uppfällbart ryggstöd i liggdelen, när lillen började vilja se sig omkring, men vi löste det ned en kudde istället :) Vi bytte till sittdelen när han var 6,5 månader, och det funkade jättebra. Sittdelen kändes trygg och ombonad även om han var så liten. Nu är han snart 11 månader och älskar att gå på promenad i vagnen. :)

    Sorry för långt inlägg, men jag kunde inte bärga mig, eftersom jag är så nöjd med vagnen ;)

    Hoppas jag hjälpte dig lite iaf :)

  • Snartdax

    Jag har provat MÅNGA vagnar och har landat i en solklar favorit: BRITAX GO NEXT! Jag älskar den!

    Fantastiskt gung! (tro mig - det gör all skillnad i världen när du har en sur, trött bebis som ändå inte kan sova). Går bra både i stan och i lätt terräng. STOR varukorg som gör att du kan handla mer än en tomat i taget. Just varukorgen storlek är FANTASTISK! Ofta behöva många saker tas med. Extra kläder, kanske en bärsele, och kanske vill du handla? En vagn med liten varukorg är ingen vagn!

    Grym körkänslan! Andra vagnar med svängbara hjul känns rasaliga och "plastiga". Denna är stabil och har sååå bra stötdämpning.

    Jag kan fortsätta länge. Solskyddet på GO Next är grymt! Andra mammor fick krångla med parasoller och lösa skärmar, men det slapp jag.

    En sak man inte tänker på är att bebisen tillslut blir större. På Go Next kan du vika ner handtaget så långt att pyttebarnet som just lärt sig gå själv kan köra vagnen - och tro mig - det vill barnet göra! Dessutom kan handtaget vikas uppåt så även tvåmeterspappan blir nöjd.

    En bra sak med Go Next är också att liggdelen hamnar ganska högt upp vilket underlättar när du vill kika till din bebis och när du ska ta upp och lägga ner den. Många vagnar är superlåga och i nyförlöst läge är det skitjibbigt att böja sig ner på det sättet som då krävs. Sittdelen på Go Next är däremot låg så att barnet själv redan vid 1,5 års ålder kan klättra i själv. Återigen - du spar på ryggen!

    Lätt att fälla ihop ( tack Gud!) och eftersom den står på hjulen när den är ihopvikt kan du rulla den trots att den är ihopfälld - du kan alltså skjuta den in i bilen. Den blir inte heller smutsig som de vagnar som ligger ner när de är ihopfällda.

    Min 5-åring har vid sjukdom fått åka i vagnen. Hon är lång och rätt tung och det har ändå gått utmärkt! En vagn barnet inte växer ur med andra ord.

Svar på tråden Vad tycker ni om Britax Go Next