• Äldre 4 Feb 09:03
    5593 visningar
    6 svar
    6
    5593

    Försäkringar

    Det känns så bisarrt och praktiskt det här.

    Barnliv/krishantering, finns det några icke uppenbara ställen där jag kan nyttja försäkring och få ett livbelopp eller krishanteringshjälp om det skulle behövas?

    Vi har fått från:

    Min fackförsäkring

    Graviditetsförsäkring

    Sambos privata olycksfallsförsäkring

  • Svar på tråden Försäkringar
  • Äldre 4 Feb 09:34
    #1

    Har ni fått från tre ställen bör väl det räcka ?

  • Äldre 4 Feb 15:04
    #2

    Absolut, men rent krasst har jag försäkringar för att hjälpa mig i totalt värdelösa situationer, alla försäkringar betalar jag för på ett eller annat sätt, varför då inte nyttja dem?

    De pengar vi "förlorat" under sjukskrivningen efter vår barns död är ungefär 50k mer än vad vi fått från försäkringar.

  • Äldre 4 Feb 16:02
    #3
    oktober2015 skrev 2016-02-04 15:04:52 följande:

    Absolut, men rent krasst har jag försäkringar för att hjälpa mig i totalt värdelösa situationer, alla försäkringar betalar jag för på ett eller annat sätt, varför då inte nyttja dem?

    De pengar vi "förlorat" under sjukskrivningen efter vår barns död är ungefär 50k mer än vad vi fått från försäkringar.


    Du vet väl vad du betalar till för försäkringar som du kan kolla med ? Det kan ju inte vi veta .
  • Äldre 4 Nov 15:36
    #4

    Men herregud!
    Nej inga pengar i världen kan ge oss våra barn tillbaka. Men alltid en hjälp. Inte bara att man förlorar sitt barn, utan hela livet rasar, även ekonomiskt! Vi fick ut 70tk och det har gått åt då vi förlorade inkomsten och har 3 barn att försörja, bilen vart skrot osv.. Och vi kommer leva på mindre än halva våran inkomst tills minst april, och då kan all hjälp man kan få vara guld värt!!

    Kolla med kommunen, en del kommuner har barnen försäkrade :)

  • Äldre 4 Nov 15:45
    #5

    Tror vissa kommuner har försäkringar?

  • Äldre 4 Nov 16:04
    #6

    Och vissa arbetsgivare har försäkringar för sina anställda.

    Beklagar sorgen. Jag har också varit där.

Svar på tråden Försäkringar