• LHMA

Temp. höjning i 3 veckor...?

Har mätt min temperatur i några månader nu och har en basaltempratur på 35.7. Har extremt oregelbunden mens men har lyckats läsa mig fram till att jag efter ÄL har 36.1. Och så sjunker den till 35.7-35.9 när mensen kommer. Mensen brukar komma samma dag eller någon dag innan tempen sänks.

Nu har jag haft förhöjd temperatur i nästan 3 veckor. Och vad jag läst mig till så är chansen stor att man är gravid om tempen håller sig hög längre än 18 dagar? Saken är den att jag inte har några symptom överhuvudtaget. Har haft lite mensvärk/molvärk, har haft ömma bröst men inte alls farligt ont, inga flytningar alls (nån liten var tredje dag kanske), inga känningar i magen, inte ovanligt trött eller något. Möjligtvis lite mer ådror på brösten men de känns varken större eller speciellt klumpiga.

Haha det enklaste är väl att ta ett test men jag är så himla orolig över att jag ska bli galet besviken.

Hur tycker ni det fungerar med att tempa? Har de senaste dagarna har 36.4-36.7 när jag mätt på morgonen men sen legat på ungefär samma hela dagen och sen möjligtvis någon höjning framåt kvällen men sen gått ner till 36.4-36.7 varje morgon.

Vad tror ni? :)

• Svar på tråden Temp. höjning i 3 veckor...?
  • Entjej93

Jag plussade på BIM - 4, är idag på BIM - 1 och har inga symptom alls.

Jag använde NC och tempade (nästan) varje dag och blev gravid på första försöket. Försökte i åtta månader innan utan NC :)

När hade du BIM?

Lycka till!!

• annaplan

Jag tempar också med NC och precis börjat. Jag har haft hormonspriral i så jag hoppas inte att den strular till nu. Har mätt i ungefär en halv månad, men har läst på deras hemsida osv att om temperaturen är högre i mer än 2 veckor så KAN det vara så att man är gravid..... har du mailat dem?

• schober

Jag har också tempat länge, och förlitar mig mer på tempen än både äl- och grav.tester. Dock så gick min temp ner på bim-dagen, men upp igen dagen efter och jag plussade.. Blev tyvärr tidigt missfall den gången, men tempen kan spöka och vara rörig den också.

Är du nära dagen du ska få/ska ha fått mens så ta ett test. Är du över tiden så bör du få ett tillförlitligt svat.

• Planritning

Jag tycker du ska ta ett test! Blir det negativt så är ju något fel, då har du ju haft feber eller något. Men troligast är att det inte blir negativt! Lycka till!

• LHMA

Kan knappt tro på det. Fyfasen vad häftigt att temp. metoden fungerar! Tror jag hade ägglossning runt den 14 januari, för tempen höjdes dagen efter. Jahopp! Så vad gör man nudå? Haha. Borde jag köpa ett CB med veckoindikator eller kan jag räkna ut på nått sätt själv ungefär hur långt gången jag är? 

Känns helkonstigt att det faktiskt visade positivt! Förra gången jag var gravid (slutade i missfall...) så hade jag tydliga symptom. Hursomhelst är jag såklart superglad om än lite chockad!

• schober
    LHMA skrev 2016-02-04 16:48:44 följande:

Kan knappt tro på det. Fyfasen vad häftigt att temp. metoden fungerar! Tror jag hade ägglossning runt den 14 januari, för tempen höjdes dagen efter. Jahopp! Så vad gör man nudå? Haha. Borde jag köpa ett CB med veckoindikator eller kan jag räkna ut på nått sätt själv ungefär hur långt gången jag är? 

Känns helkonstigt att det faktiskt visade positivt! Förra gången jag var gravid (slutade i missfall...) så hade jag tydliga symptom. Hursomhelst är jag såklart superglad om än lite chockad!

Grattis! Visst är det skönt att det fungerar - just därför jag hellre förlitar mig på temp än att lusläsa stickor och tester!

Om du hade ägglossning den 14e så är du idag i vecka 6, alltså 5+0.

Går att räka ut här: www.familjeliv.se/pregnancy/calculator

• LHMA
    schober skrev 2016-02-04 16:55:06 följande:

Grattis! Visst är det skönt att det fungerar - just därför jag hellre förlitar mig på temp än att lusläsa stickor och tester!

Om du hade ägglossning den 14e så är du idag i vecka 6, alltså 5+0.

Går att räka ut här: www.familjeliv.se/pregnancy/calculator

Tack snälla för både grattiset och svaret! 
Svar på tråden Temp. höjning i 3 veckor...?