• knasen85

    kejsarsnitt koplikationer!Någon?

    Hej, är det någon annan som har problem efter kejsarsnitt?

    Mitt snitt har precis läkt ihop. Efter 2 månader. Fick infektion och fick äta heracillin  x3/10 dagar. 

    Har värk i tjejmagen hela tiden, kan inte vara utan trosskydd, har blött 2 gånger efter avslaget. Avslaget slutade efter 3 v. Sen använde jag bara trosskydd. Sen hade jag uppehåll och efter det blött 2 gånger till och båda gångerna blött rent blod i 7 dagar med en veckas uppehåll.
     
    Och nu kommer det rosa i trosskyddet då och då. Kommer det ta slut snart?

    Sen har jag stickade konstig känsla i vänstra ljumsken ibland. Som om benet är försvagat. Kan det vara någon nerv som hamnat i kläm eller blivit avskuren?

    Usch orkar inte med mera tråk...hur har ni andra haft det?

  • Svar på tråden kejsarsnitt koplikationer!Någon?
  • Anonym (Frågor)

    Det här är frågor för sjukvården/avdelningen som utförde snittet. För mig gick allt bra utom att de skar vingligt så ärret är allt annat än rakt :)

    Jag tappade känseln omkring också men den kom tillbaka efter några månader.

    Jag har också problem med någon nerv på framsidan av höger lår, längs upp men det hade jag redan under graviditeten.

  • knasen85

    Okej. Har talat med gyn. De kan inte säga vad det är. Tänkte om någon annan hade likadant och kan säga om det släpper alls senare?
    Jag fick mina problem med ljumsken efter snittet. 

  • Anonym (Frågor)
    knasen85 skrev 2016-02-05 14:10:35 följande:

    Okej. Har talat med gyn. De kan inte säga vad det är. Tänkte om någon annan hade likadant och kan säga om det släpper alls senare?

    Jag fick mina problem med ljumsken efter snittet. 


    Tycker det låter som en nerv som skadats. Mitt gick inte över (två år efter snittet) men då hade jag väldigt ont i området före.
  • Anonym (mammamia)

    Fortsätt be om hjälp från sjukvården att utreda dina besvär. Snittförlossning ska inte ge någon påverkan på avslag och blödningar, det måste bero på något annat. Angående dina smärtor så ska du fortsätta att be om hjälp, det normala efter snitt är noll komplikationer och noll besvär efter sårläkning. Jag hade inte ont efter mitt snitt, såret märktes knappt efter en vecka och nu två år senare varken syns eller känns någonting, inte ens ett ärr. Förlossningsskador, oavsett vilken typ av förlossning, är inte okej och ska inte accepteras.

  • knasen85
    Anonym (mammamia) skrev 2016-02-05 15:47:40 följande:

    Fortsätt be om hjälp från sjukvården att utreda dina besvär. Snittförlossning ska inte ge någon påverkan på avslag och blödningar, det måste bero på något annat. Angående dina smärtor så ska du fortsätta att be om hjälp, det normala efter snitt är noll komplikationer och noll besvär efter sårläkning. Jag hade inte ont efter mitt snitt, såret märktes knappt efter en vecka och nu två år senare varken syns eller känns någonting, inte ens ett ärr. Förlossningsskador, oavsett vilken typ av förlossning, är inte okej och ska inte accepteras.


    Okej. Jag har nu även 3 månader senare knöligt bakom ärret. Spricker upp i omgångar. Nu har jag tejpat där det spricker. Vad kan en doktor göra? Vill inte öppnas igen. :(
  • pigglet

    Jag blödde till och från, ungefär som du beskriver. Det visade sig att jag hade fått tillbaks mensen direkt, den började redan medan avslaget var igång och så kom och gick blödningarna. Ägglossning och allt var igång direkt.

    Innan dess hann jag äta pencilin, eftersom du misstänkte någon infektion.

    Lite känselbortfall har jag nog fortfarande 9 år sedan sista snittet. Inget jag tänker på.

    Annars har jag nog inget att anmärka på.

  • aleydis

    Fick infekterat snitt, åt antibiotika en månad och såret tog en månad att läka. Men efter det har jag inga problem. Om såret öppnar sig måste du verkligen kolla upp det!

Svar på tråden kejsarsnitt koplikationer!Någon?