Funderingar till er män som lever i en relation med en kvinna...
Jag har fått en generell uppfattning av att samma sekund som en man går in i en relation med en kvinna, samma sekund försvinner en del av hans "frihet"?
Jag har tänkt mycket på det sen min pojkvän flyttade in hos mig, innan det levde han lattjo, var ute och partajade mycket och hade inget hem att ha hand om. När vi blev sambos blev det helt plötsligt en massa krav ställda på honom! Handla, laga mat, städa och andra vardagssysslor... Han gör det utan att klaga men jag tror samtidigt att han saknar sitt "gamla" liv! Det jag liksom undrar är om ni män som har varit/är i samma sits tycker att det är värt det, att få dela sitt liv med kvinnan man älskar i utbyte mot att hon (ofta, jag känner iallafall att jag gör så?) dirigerar ut massa uppgifter? (gör si, gör så!)
En annan uppfattning jag har är att män i relation lätt hamnar i "skymundan"?! Att det är kvinnan som är drivande och den som håller allt uppe, det är hon som håller koll på allt i vardagen, t.ex. barnens fritidssysslor eller middagar... Varför blir det så?!
Eller har ni andra erfarenheter, dela gärna med er!!!