• klaraanders

    ProgesterAll

    Någon som testat ProgesterAII krämen? Jag är nyfiken på hur den påverkat er iså fall. Jag gör vad som helst just nu för att bli gravid. 

    Sista månaden gjorde jag inget speciellt alls, låg på regelbundet och slappnade av, låtsades som att jag inte planerade graviditet för att inte stressa upp mig. Men så kom mensen som vanligt igen. De förgående månaderna har jag testat med bidrottninggele bland annat. 

  • Svar på tråden ProgesterAll
  • Thotis90

    Jag provade ProgesterAll efter att ha försökt få barn i över 2 år (hade då provat mer eller mindre varenda huskur). Jag blev inte gravid, men min PMS försvann - en stor lättnad! I efterhand visade det sig att jag har endometrios och att det med största sannolikhet är p.g.a. det som jag aldrig blev gravid (vi försökte i över 3 år innan vi gav upp).


    Livet med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • klaraanders
    Thotis90 skrev 2016-02-05 21:49:46 följande:

    Jag provade ProgesterAll efter att ha försökt få barn i över 2 år (hade då provat mer eller mindre varenda huskur). Jag blev inte gravid, men min PMS försvann - en stor lättnad! I efterhand visade det sig att jag har endometrios och att det med största sannolikhet är p.g.a. det som jag aldrig blev gravid (vi försökte i över 3 år innan vi gav upp).


    Vad tråkigt att höra! Hur vet man att man har endometrios? Går det inte att bli gravid då alls? Har du hört något annat om ProgesterAII?
  • Thotis90
    klaraanders skrev 2016-02-05 21:55:03 följande:
    Vad tråkigt att höra! Hur vet man att man har endometrios? Går det inte att bli gravid då alls? Har du hört något annat om ProgesterAII?
    En korrekt diagnos ställs via titthålsoperation. Jag misstänkte att jag hade endometrios redan som 14-åring då jag från ingenstans fick så ont vid mens att jag varken kunde sitta, ligga, stå eller gå utan att det kändes som att magen skulle sprängas. Det gjorde ont från naveln ner i fötterna och ingen typ av smärtlindring hjälpte. Efter 10 år fick jag min diagnos via titthålsoperation, efter att ha försökt bli gravid i 3 år. Det är inte alla med endometrios som har problem att bli gravida (inte alla med endometrios som har problem med smärtor heller). Det finns de som inte har några problem alls medan det finns de som har stora problem, som jag. 

    Jag har provat (nu ska vi se om jag kommer ihåg allt):

    Agnus Castus droppar
    Aloe vera-juice
    Apiforce
    Apoteket Kvinna
    Arctic Root
    Bisolvon
    Efamol
    Friggs Immun
    GLA jättenattljusolja
    ProgesterAll
    Rosenrot extra stark
    Super Zink + folsyra
    StrongStart
    Tranbärsbrus
    Vitex Agnus Castus
    Livet med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Thotis90
    klaraanders skrev 2016-02-05 21:55:03 följande:
    Har du hört något annat om ProgesterAII?
    Jag har hört att ProgesterAll är bra, men det beror på vad man använder den till. Kollar man i recensionerna om krämen på femalebalanceshop kan man läsa om många som blivit gravida tack vare den. 
    Livet med endometrios - fuckendo.blogg.se
Svar på tråden ProgesterAll