• Anonym (Fia)
    Äldre 6 Feb 10:51
    16457 visningar
    22 svar
    22
    16457

    Vad heter era barn i andranamn?

    Vad heter ditt barn i tilltalsnamn och andranamn? Är andranamnen uppkallade efter släktingar eller annat?

  • Svar på tråden Vad heter era barn i andranamn?
  • Äldre 6 Feb 11:03
    #1

    Indra Charlotte(Indra tilltalsnamn) Alwa Linnea(Alwa tilltalsnamn) Gustav Odin(Odin tilltalsnamn) Lisa Eris(Eris tilltalsnamn) alla andranamn är från våran(föräldrars) släkt.

  • Wattan­a
    Äldre 6 Feb 11:45
    #2

    Alicia Leelawadee (Alicia tilltalsnamn). Alicias pappa är från Thailand och där döper man ofta kvinnor efter blommor. Leelawadee är alltså en blomma :)

  • Äldre 6 Feb 11:59
    #3

    Stora bokstäver avser tilltalsnamn

    Niclas ALEXANDER (andranamnet är efter pappa)

    Per ISAAC Michael (båda andranamn är efter pappa)

    Lars VICTOR ( andranamn är ett släktnamn på pappas sida som många pojkar får med sig)

  • Äldre 6 Feb 14:11
    #4

    Wilhelm (släktnamn) Ronny (från morfar)

    Johan Sebastian

    Sam Elias

    Theo Alvin

    Zelda Margit (efter mormor o gammelmormor) Inger (efter farmor)

  • Pkb
    Äldre 6 Feb 14:16
    #5

    Son: Sefanja Adeniyi ( det andra namnet från en farbror som inte lever längre)

    Dotter: Sarah abiola ( andra namnet från pappas land)

    Bebis i magen: om det blir en pojke så blir det Josiah och andranamnet från pappans hemland.

  • Äldre 6 Feb 14:20
    #6

    ELLIOT Samuel Erik- min farfars farfar hette Samuel. Min mans mormors svåger hette Erik
    SANDER- Axel Lennart- Axel efter världens snällaste gubbe som bodde granne med oss när jag var liten. Min farfar hette Lennart.

  • Äldre 6 Feb 15:16
    #7

    Jag har en dotter som heter Leah Janet Hedvig, Leah är tilltalsnamn, Janet är min mammas förnamn och Hedvig var bara ett namn vi tyckte om :)

  • Äldre 6 Feb 16:38
    #8

    Lars wilmer Teodor - Lars efter pappa o morfar. Wilmer är tilltalsnamn och Teodor gillade vi bara.

    Wilda Linnea Birgitta - wilda tilltalsnamn något vi bara gilla. Andra namnen är från bådas sidor.

  • Äldre 6 Feb 16:49
    #9

    Julian Tom Emanuel (Julian tilltalsnamn för att vi båda gillade de) Tom eftersom hans pappa heter Tomas och Emanuel är från min sida av släkten.
    Winston John Maximilian (Winston tilltalsnamn för att vi båda gillade de. Annan pappa dock) John för att de lät fint tillsammans och Maximilian fr pappans sida.
    Försöker bestämma va tredje i magen ska ha för namn, vet ej kön än

  • Äldre 6 Feb 19:31
    #10

    Båda har samma släktnamn som jag o sambon har som mellannamn, John resp Kristina. Kristina finns på båda sidorna i flera generationer.

Svar på tråden Vad heter era barn i andranamn?