• Anonym (Tidig abort)

Tidig abort

Hej hej.

Nu äre så att jag blivit gravid. Och lagom nog så har vi precis separerat. Haft mini piller men slutade i slutet av december. Därför trodde jag då att vi inte skulle kunna bli gravida. Att det skulle ta ett tag innan de "hoppa igång".

Iaf, fick positivt idag. Alltså väldigt tidigt. Så nu undrar jag om nån vet hur tidigt man kan göra en abort?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Tidig abort
  • Anonym (T)

Du kan boka tid så fort du fått plusset, beroende på när du får tid och om du bestämt dig så kan du ha fått det gjort inom 1-2 veckor

Det finns ingen gräns för hur tidigt man kan göra abort, iaf inte medicinsk

Vill du göra kirurgisk så kanske du måste vänta lite för det är svårt att få ut allt kirurgiskt så tidigt som du troligen är men tidig medicinsk abort är lindrigast på kroppen

Du får då ett piller att svälja där, sen tar du slidtabletter runt 48 tim senare och sen är det oftast i full gång och du är snart inte gravid längre

Man kan få göra det hemma (men du måste ha sällskap) du får smärtstillande med dig och extra tabletter ifall du behöver mer

• Anonym (Tidig abort)

Tack så jätte mycket! Då får jag hoppas att jag har nån som kan vara hemma med mig då!

Svar på tråden Tidig abort