• ametisten

    Google+ till GgogleFoto, eller byta till ex. Onedrive?

    Hej,

    Jag fick följande mail från Google häromdagen. Första frågan - är det spam?

    -----------------

    Hej!

    Din automatiska säkerhetskopiering av foton och videor på Google+ ändras till hög kvalitet (kostnadsfritt obegränsat lagringsutrymme med minskad filstorlek) den 16 februari.

    Google+ kommer inte att ha stöd för automatisk säkerhetskopiering i framtiden, så skaffa Google Foto om du vill fortsätta säkerhetskopiera.

    ----------------

    Jag har synkning mot Google+ för de foton/video jag tar med min mobil. Nu fick jag mail därifrån att de kommer minska storleken på sparade foton/filmer samt att det inte sparas automatiskt dör längre - och det vill jag ju inte. Jag vill ju kunna hämta tillbaka eventuella förlorade bilder/video i orginalstorlek och jag vill känna mig trygg med att fotona spras dör automatiskt... Dessutom är jag uppenbart tvungen att gå över till Google Foto.

    1. Vet du om det stämmer att de verkligen kommer att minska storleken på sparade foton/video? Och att det inte kommer ske automatiskt framöver?

    2. Vet du hur man gör för att föra över från Google+ till GoogleFoto?

    3. Eller är det bättre att synka mot annat som låter en spara i orginalstorlek och där det faktiskt sker automatiskt? Ex Onedrive?

    4. Kan man spara foton/video i orginalstorlek i ex. Onedrive och sker det automatiskt??

    5. Vilken är helt enkelt bäst att synka mot vad gäller storlek på bilder/video samt storlek på lagringsutrymmet? Och det måste ske automatiskt.

    Tack på förhand!

    Känner du till detta?

Svar på tråden Google+ till GgogleFoto, eller byta till ex. Onedrive?