Har min abort lyckats?
Jag tog den första, avstannande tabletten i onsdags, kl. 11, då var jag i vecka 5 plus 3 ungefär.
Dagen efter, på torsdagen, vid 16-tiden fick jag menskramper och svettnings-attacker och blödde väldigt mycket i ungefär 4 timmar.
På abortdagen, fredagen, kl. 8 förde jag in 4 slidpiller, som skulle köra igång själva aborten. Hade inget hänt på 3 timmar skulle jag ta ytterligare 2, att låta smälta under tungan. Givetvis hände inget, så jag fick ta dessa med.
Efter det fick jag kraftiga menskramper som höll i sig i flera timmar, men inget blod kom. Lite lite kom det, det droppade någon droppe ibland, men inget som "satte igång" liksom... Vid två tillfällen kom det två rätt stora klumpar levrat blod.
Idag, på söndagen, har det dock börjat blöda ordentligt, det rinner ur mig, som det gjorde dagen efter den första tabletten. Eftersom jag har menskopp annars vet jag inte riktigt exakt hur mycket det blöder, men jag tror det är mycket...
Jag är så orolig över att aborten inte lyckas, men i och med att jag åtminstone började blöda idag, borde väl vara bra...? Aborten var kanske bara lite sen i starten...?
Vad tror ni?
(Jag tog ett nytt test igår, lördagen, men då visade det fortfarande fullt gravid, med "gravidstrecket" starkare än teststrecket men jag antar att det var för tidigt att testa..)