• pcosfru

    har en frågor behöver svar

    hej har ngr frågor är 40 just fyllda den 13 januari fick jag mens helt av mig själv har ätit provera  förut för att få blödning.helt plötsligt kom mensen höll i sig 6 dagar . har gått ner 40 kg av mig själv sen hösten 2006  .de jag undrar är  om ni har ngn förklaring varför jag på senaste veckan varit så slö på eftermiddagarna och tror de var ons förra veckan de kom lite ljusrosa på pappret men inge mer. ingen mens i sikte än men jag vet ju ej hur kroppen funkar nu. 

    om ni vill klaga på min text behöver ni ej skriva ngt . vill bara att ni hjälper mig  förstå kroppen 

  • Svar på tråden har en frågor behöver svar
  • dethärärjag

    Hej
    nu är inte jag någon expert men har läst ganska mycket om pcos. Ofta så är det så att ju äldre man blir desto mer kan pcos symptomen försvinna och ägglossning kan komma igång av sig självt. De med pcos är fertila längre än de med vanliga äggstockar då vi "sparar" på äggen. men även om man får mens så behöver man inte vara fertil, oftast blir man infertil ca tio år innan man når klimakteriet (gäller för alla kvinnor)

    När man blir äldre så ökar fsh och pcoare har i regel lågt fsh så kanske är det så att det stigit för dig och det är det som orsakat förändringarna.

    Som sagt jag är ingen expert och vet inte hur korrekt allt jag säger är.

Svar på tråden har en frågor behöver svar