• Anonym (Hm)

influensa eller jobbig förkylning??

I torsdags kom min man hem från jobbet (i vanlig tid alltså) och var jättehängig och sen fick han feber under kvällen.. Började hosta och det gjorde ooont långt ner i halsen.
    Han fick som högst 39 i feber, låg sjuk hela fredagen med. Lite piggare igår (han erkänner ogärna sig sjuk!! Envis jäkel) men ny ikväll hade han garanterat feber igen (tror inte han var feberfri igår heller..!)

Jag fick feber i fredags morse, ihop med svår infektionsutlöst astma! Hostar som en galning, ont i bihålorna och feber sedan i fredags , även i skrivande stund.

Dock är ingen av oss helt utslagna liksom?!
    Min man har ingen kroppsvärk heller. Jag får däremot alltid värk i benen vid feber oavsett orsak så det är inget symptom att gå på här känner jag.
    Idag blev vi båda nästäppta och snoriga..

Är vi förkylda eller har vi åkt på influensa? (Haft influensa en gång för 15år sen och då hade jag 40 gr feber i en vecka! :o heeelt utslagen! Så är det ju inte nu...)

Två av våra barn har också blivit dåliga men de hade bara feber i en dag sedan hooostat massor och snorat lite grann. Hostan är slemhosta för oss alla 4.

Visst låter det mer som en rejält taskig förkylning? (Inte för att det eg spelar någon roll men jag är nyfiken!)

• Svar på tråden influensa eller jobbig förkylning??
  • Anonym (Mamma)

En riktigt hemsk vinterförkylning låter det som att ni har drabbats av. Influensa är speciellt och man känner när man har den. 

• Anonym (Mm)

Svårt att säga. Jag har influensa nu som är på bättringsvägen. Började med hög feber, ledvärk, huvudvärk, ont i halsen, hosta med slem och snor. Fick åka in och det konstaterades efter prover att jag hade/har influensa A. Haft det i snart två veckor.

Min man blev dålig med lite feber men allmän sjukdomskänsla i kroppen, hosta, slem, huvudvärk. Vi är helt utslagna.

Låter som influensa men kan lika gärna vara kraftig förkylning.

• Anonym (Hm)

Ja precis, rent instinktivt tänker jag rejäl förkylning men den "långvariga" febern förbryllar mig...?! :/ men kan säkert vara så ändå..

För den gången jag verkligen hade influensa var det liksom ingen tvekan alls, var såååå dålig!

Äsch tror på rejäl förkylning! Tackar för era svar! :)

• jenny99

Hos oss är det influensa nu.Dotter insjunkande snabbt i hög feber,värk i kroppen,halsont,kräkningar och frossa.Om bi har influensa så kommer ni garanterat veta det.

Svar på tråden influensa eller jobbig förkylning??