• Äldre 8 Feb 11:04
    12380 visningar
    186 svar
    186
    12380

    Syskon våren 2017

    Hej!

    Någon ner därute som planerar syskon till nästa vår?

    Jag är 24 år till sommaren och har en dotter född oktober -14, längtar som en galning efter småsyskon nu! Dottern var inte planerad så det är en ny upplevelse att planera och längta :) Vi har bestämt att börja försöka i sommar, vi vill vänta in min examen i juni och ha lite tidsutrymme för att jobba upp SGI men jag hoppas på en lillebror eller syster i mars-maj nästa år!

    Hur tänker ni? Vilka är ni? Vore kul att följas åt!

  • Svar på tråden Syskon våren 2017
  • Äldre 8 Feb 11:18
    #1

    Hej,

    vi är lite inne på samma spår. jag är 26 och har en dotter född juni 2014. Vi har också tänkt att nästa vår/sommar skulle vara trevligt.
    Så vi sätter igång efter mensen i maj tänkte vi. Antagligen går det ju inte på första försöket men det lär ju märkas.

    Jag håller också på att plugga nu och är egentligen klar juni nästa år. Men vi känner att det inte spelar någon roll eftersom det är min D-uppsats jag håller på med då och det kommer jag kunna göra klart ändå och min SGI är redan upparbetad och höjs varje år då jag är fastanställd så den ökar varje gång jag får löneförhöjning.

    Så vi känner att 3 år emellan barnen skulle vara perfekt. Och nu i år håller vi på och renoverar en hel del i vårt hus så det är perfekt om det kommer en bebis nästa år då vi är klara med det mesta vi tänkt göra. :D

  • Äldre 20 Apr 22:41
    #2

    Hej!

    Precis den tråden jag letar efter ;)

    Jag o sambon sa häromdagen att nu är vi sugna på att snart börja försöka!

    Vi har en dotter född januari 14.

    Vi har precis köpt hus och är i mångt o mycket där vi vill vara i livet just nu.

    Jag jobbar och pluggar, studierna läser jag på distans o har ett år kvar innan praktik.

    Jag tänker att under semestern är en bra tid att börja :P

  • Äldre 21 Apr 08:48
    #3
    tinis skrev 2016-04-20 22:41:18 följande:

    Hej!

    Precis den tråden jag letar efter ;)

    Jag o sambon sa häromdagen att nu är vi sugna på att snart börja försöka!

    Vi har en dotter född januari 14.

    Vi har precis köpt hus och är i mångt o mycket där vi vill vara i livet just nu.

    Jag jobbar och pluggar, studierna läser jag på distans o har ett år kvar innan praktik.

    Jag tänker att under semestern är en bra tid att börja :P


    hej,

    jag skrev också i denna tråd men verkar inte få något svar. Men nu har jag ju en till att prata med.
    Vi siktar också på syskon i vår till vår tjej född juni 2014.
  • Äldre 22 Apr 01:15
    #4

    Härligt :)

    Vart bor du någonstans?

    Vi bor straxt utanför Falkenberg

  • Äldre 22 Apr 09:49
    #5
    tinis skrev 2016-04-22 01:15:26 följande:

    Härligt :)

    Vart bor du någonstans?

    Vi bor straxt utanför Falkenberg


    Vi bor precis på gränsen mellan södermanland och Västmanland. Mellan Eskilstuna och Västerås
  • Äldre 14 May 23:15
    #6

    Hej hörni! Hade heeelt missat att jag fått svar alls hör, men så himla kul!

    Vi kunde inte riktigt hålla oss till juli som planerat utan satte igång bebisverkstaden för två veckor sedan och väntar nu spänt på att se om det blir ett plus i slutet av maj :) går det på första försöket blir det bebis i februari!

    Hur går det för er?

  • Äldre 21 May 21:47
    #7

    Hejpa!
    Var aktiv på FL mkt förr med de första barnen (-05, -07 och -10) men varit borta i flera år framtill nu.
    Separerade från barnens pappa för några år sedan och planerar nu smått med min sambo.
    Har ÄL nästa söndag (på mors dag ????) då vi dessutom är i Barcelona. Så förhoppningsvis ett plus strax innan midsommar ????

  • Äldre 22 May 21:45
    #8

    Hej!

    Här är en till som börjat försöka. Gjorde första försöket i slutet på april men min kropp är nog inte riktigt i fas efter senaste omgången med p-piller. Så ägglossningen var nog 2 dagar senare än jag trodde. Så denna månaden ska jag testa med äl-tester bara för att få lite koll. Var lite jobbigt sist när mensen inte kom och inget plus heller. Har ganska lång menscykel på 34 dagar. Blir vi gravida vid nästa försök så kommer bf vara nästan exakt samma datum som vår dotter som föddes 2014 :)

  • Äldre 29 May 20:58
    #9

    Jag hoppar in här hos er :) vi har försökt sen i början av maj, men det blev inget plus denna gången. Hoppas på nästa månad, hur har det gått för er? :)

  • Äldre 29 May 21:10
    #10

    Jag har ägglossning nästa helg så det är ju ett tag till BIM för min del, först 19 juni. Drack alkoholfritt mousserande fredags varpå min man frågade om jag drack det för att jag fått ett positivt test, svarade att nej så snabbt går det inte efter att en haft mens och att det faktiskt krävs att man har sex med sin man också för att bli gravid ???? de har vart lite ont om det på sistone då det vart mycket jobb och andra grejer ????

Svar på tråden Syskon våren 2017