• anoonyym123

    någon som kan persiska?

    Hej. Vad betyder denna mening?

    chera bola jan khoda nakonad

    Tack för svar

  • Svar på tråden någon som kan persiska?
  • Anonym (kung)
    Anonym (Strut) skrev 2020-06-01 22:53:05 följande:

    Ja vad betyder det någon som vet?


    Betyder nog bara just det. en googling på hela medningen ger 6 träffar så det är inget ordspråk eller nått sånt.

    Är kanske lättare att hjälpa om du berättar i vilket sammanhang du läst detta?
  • Anonym (Persisktalande)

    "Varför, kära Bolad? Gud förbjude."

    Bolad har jag aldrig hört så vet ej om det verkligen är ett namn eller en felstavning.

  • Anonym (Persisktalande)

    Ursäkta, det skulle stå "Bola".

  • Anonym (Persisktalande)

    Just ja, eftersom det saknas frågetecken, utropstecken, punkt och kommatecken så tolkar jag det som jag skrev ovan. Annars kan det betyda "Jo, kära Bola. Gud förbjude"

  • Anonym (Strut)
    Anonym (kung) skrev 2020-06-01 23:15:36 följande:
    Betyder nog bara just det. en googling på hela medningen ger 6 träffar så det är inget ordspråk eller nått sånt.

    Är kanske lättare att hjälpa om du berättar i vilket sammanhang du läst det
    Jag är inte ts men jag undrade också vad det betyder 

  • Anonym (Strut)
    Anonym (Persisktalande) skrev 2020-06-02 04:48:49 följande:

    Just ja, eftersom det saknas frågetecken, utropstecken, punkt och kommatecken så tolkar jag det som jag skrev ovan. Annars kan det betyda "Jo, kära Bola. Gud förbjude"


    Undrade också vad det betydde är Bola ett namn?
  • Anonym (Persisktalande)
    Anonym (Strut) skrev 2020-06-02 06:18:27 följande:

    Undrade också vad det betydde är Bola ett namn?


    Inget jag hört talas om hittills i alla fall.
  • Anonym (Strut)
    Anonym (Persisktalande) skrev 2020-06-02 07:48:25 följande:
    Inget jag hört talas om hittills i alla fall.
    Läser du mycket poesi tycker det låter så vackert språket 
  • Anonym (Persisktalande)
    Anonym (Strut) skrev 2020-06-02 14:00:46 följande:

    Läser du mycket poesi tycker det låter så vackert språket 


    Nej, jag kan inte läsa persiska så bra, speciellt inte poetiska texter och i synnerhet om de är skrivna på skrivstil. Persisk poesi är mycket djup och nyanserad och otroligt symbolisk så jag förstår heller inte så mycket även om jag lyckas avkoda texten. Men vackert låter det allt!
  • Anonym (Strut)
    Anonym (Persisktalande) skrev 2020-06-02 15:04:35 följande:
    Nej, jag kan inte läsa persiska så bra, speciellt inte poetiska texter och i synnerhet om de är skrivna på skrivstil. Persisk poesi är mycket djup och nyanserad och otroligt symbolisk så jag förstår heller inte så mycket även om jag lyckas avkoda texten. Men vackert låter det allt!
    Ja förstår det är inte så konstigt med tanke på att du har växt upp i Europa men du skriver och läser på persiska med hjälp av det latinska alfabetet 
  • Anonym (Persisktalande)
    Anonym (Strut) skrev 2020-06-02 16:05:12 följande:

    Ja förstår det är inte så konstigt med tanke på att du har växt upp i Europa men du skriver och läser på persiska med hjälp av det latinska alfabetet 


    Ja, precis.
  • Anonym (Strut)
    Anonym (Persisktalande) skrev 2020-06-02 15:04:35 följande:
    Nej, jag kan inte läsa persiska så bra, speciellt inte poetiska texter och i synnerhet om de är skrivna på skrivstil. Persisk poesi är mycket djup och nyanserad och otroligt symbolisk så jag förstår heller inte så mycket även om jag lyckas avkoda texten. Men vackert låter det allt!
    Läser du poesi för din fru eller man ibland
  • Anonym (Strut)
    Anonym (Persisktalande) skrev 2020-06-02 15:04:35 följande:
    Persisk poesi är mycket djup och nyanserad och otroligt symbolisk så jag förstår heller inte så mycket även om jag lyckas avkoda texten. Men vackert låter det allt!
    Har andra läst upp dikter för dig. Och vad betyder Jan?
Svar på tråden någon som kan persiska?