• Mackan87

Romantiskt att göra på väg/i Oslo????

Jag ska överraska min sambo med en tripp till Oslo i helgen. Väl där ska vi äta middag kl 17 innan en konsert kl 19.30. Jag vet inte vad vi ska göra innan dess? Hotellrummet får vi inte förrän kl 15.

Vi åker från Åmål i Dalsland via Årjäng till Oslo och jag funderar på om det finns någon trevlig plats att stanna och äta på (antingen ta med picknick och hitta nån bra utsiktsplats eller om det finns något trevligt café/lunchställe på vägen) eller om vi ska åka direkt till Oslo och hitta på något där, gärna romantiskt.

Är det någon som har tips till mig??? :)

• Svar på tråden Romantiskt att göra på väg/i Oslo????
  • mrskreiz

Jag älskar Vigelandsparken i Oslo. Fantastiska skulpturer. Jag är inte kulturmänniska i vanliga fall, med Vigelandsparken är underbar (om vädret tillåter det).

Kolla t.ex tripadvisor som har även sevärdheter inlagda. Där kan du även filtrera på intresse och hitta restauranger. 

Hoppas ni får en riktigt bra resa!

-- Jag bloggar om livet som långtidssjukskriven. -- www.familjeliv.se/blogg/thewaiting/ --
  • jenjenfig

Jag bor i Oslo, faltiskt precis framför vigelandsparken (eller frognerparken som vi söger :) väldigt fint är det där så länge vädret tillåter. Operahuset är fint med. Även gå runt på Karl Johan . Aker Brygge är fint och där ligger Akershus festning, där kan man gå på rundtur för inte alls så mkt. Det rekomenderar jag :)

• Mackan87

Tack för tipsen!! :) Gällande Vigelandsparken: är det lika trevligt att gå där på vintern som på sommaren? Ska bli 6 minusgrader och stor sol verkar det som. Finns det något café där så att vi kan äta lunch?

Har också funderat på skridskor på Karl Johan men jag har inte hittat hur mkt det kostar att hyra skridskor där. Vet ni det? :)

• Mackan87

Fick nu idén att först åka till Fredrikstad och äta lunch där. Verkar mysigt?? Vet ni om vägen från Fredrikstad till Oslo är fin?

Svar på tråden Romantiskt att göra på väg/i Oslo????