• LitetL

smärtor i magen v17 imorgon

Hejsan!

Vet att de kan vara vanligt med lite typ "växtvärk" i magen. Men har idag fått mycket starkare smärtor i nedre magen, de lixom ilar/hugger till och sen avtar det. De gör ganska så ont och jag känner att jag blir väldigt orolig.

Är de vanligt att ha ont? Har ni haft ont? Jag är i v 17 imorgon.

• Svar på tråden smärtor i magen v17 imorgon
  • Tiana

Det kan vara ligamenten som sträcks ut. Har haft liknande.

• cykeln

Jag hade inte i vecka 15. Började med illamående på morgonen som sedan blev smärtor strax över naveln. Vandrade neråt och då ringde jag. Åkte till akuten och blev sämre och sämre...

Visade sig att det var blindtarmen som dom sedan opererade bort.

• LitetL
    Snövits skrev 2016-02-09 15:22:58 följande:

Varför ringer du inte barnmorskan?

Jag har ringt, men hon är hemma med sjukt barn idag. Så ska prova igen imorgon, såklart!
  • Långbenopluto
    LitetL skrev 2016-02-09 15:33:37 följande:
    Jag har ringt, men hon är hemma med sjukt barn idag. Så ska prova igen imorgon, såklart!
    Finns det inga andra barnmorskor där?
  • LitetL
    Snövits skrev 2016-02-09 15:38:24 följande:
    Finns det inga andra barnmorskor där?
    Har inte fått tag i någon där än. Varför så otrevlig?

Är mest ute efter att höra om någon annan haft liknande? Och självklart kommer jag ändå höra med min barnmorska, men jag väntar mitt första barn och blir lätt orolig.
    Klart jag först ringer barnmorskan, som sagt mest ute efter att höra om andra känt av något liknande..
  • Långbenopluto
    LitetL skrev 2016-02-09 15:44:32 följande:
    Har inte fått tag i någon där än. Varför så otrevlig?

Är mest ute efter att höra om någon annan haft liknande? Och självklart kommer jag ändå höra med min barnmorska, men jag väntar mitt första barn och blir lätt orolig.
    Klart jag först ringer barnmorskan, som sagt mest ute efter att höra om andra känt av något liknande..
    På vilket sätt är jag otrevlig?
  • LitetL
    Snövits skrev 2016-02-09 16:10:36 följande:
    På vilket sätt är jag otrevlig?
    Ok. Det var inte därför jag startade tråden! :) har fått tag en barnmorska nuoch är intresserad om andra har liknande erfarenheter.
  • zarizael

Kan vara uvi om du plötsligt får ont i nedre delen av magen. Be bm kolla

• *Ida*

Hej. Jag hade liknande symtom förra graviditeten. Tyvärr slutade den i missfall v13. min smärta var så olidlig så jag kräktes varje gång jag fick ont. Barnmorskan sa att det inte var utomkved med något annat var det eftersom jag fick missfall. Jag kände på mig att nått var fel.

Nu är jag gravid igen och har molande värk ibland. Så fort jag rör på mig så känns det inget. Det kommer mest på natten men en värmedyna så går det snabbt över. Däremot har jag nu haft migrän 3ggr på en vecka. Är det fler som har haft ?

Hoppas du får svar på vad det är?

• *Ida*

En fråga. Ni som har haft molande värk vid graviditet. Hur länge har det varat? Känns det mindre med tiden?

Tack för svar!

• zarizael

Vissa veckor är växtveckor andra är lugna. I v10 hade jag konstant jätteont. Sedan lugnade det sig. Nu v 14-16 har varit växtperiod igen. Molvärk heeela tiden. Det kommer o går men moler ofta

Svar på tråden smärtor i magen v17 imorgon