Först öroninflammation, nu såå ont i huvudet :(
Hej!
Jag vaknade natten till förra tisdagen med en olidlig smärta i ena örat, samt med hosta och ont i halsen..
I fredags hade jag så ont så jag fick komma till vårdcentralen och fick då öronproppar, de ville inte ge antibiotika eftersom trumhinnan inte gått sönder.
I helgen började jag få helt groteska smärtor i huvudet och igår och idag har det varit närmst olidligt så ont har det gjort :(
Jag har sedan innan hortons huvudvärk men denna värken är inte riktigt som den. Den sitter ovanför ögonbrynen och på en punkt vid hårfästet på höger sida, känns som att någon hugger mig med en kniv där konstant och värktabletter hjälper inte..
Jag funderade först på om det kunde vara en bihåleinflammation, men jag har inte varit så snorig så jag vet inte om man kan få det ändå?
Eller kan det vara öroninflammationen som spökar? Tycker det känns konstigt att den inte riktigt vill ge med sig. Är fortfarande näst intill döv på ena örat och ligger jag ner så trycker det i örat och gör väldigt ont, trots att det gått en vecka nu :/
Börjar bli desperat och rädd nu när det är en ny sorts huvudvärk som jag inte känt innan, tankarna går ju direkt till en hjärntumör eller nåt sånt..
Har ringt vårdcentralen så mycket i andra ärenden det sista nu så jag vågar knappt ringa igen och rådfråga, därav min fråga här..
Finns det någon som haft det likadant eller som kan lite om sånt här? :)