• Anonym (Anonym)

Mens efter abort

Jag gjorde en medicinsk abort 15/1 i v.9 (snart fyra veckor sen) och har sen dess blödit konstant förutom ett uppehåll förra veckan på två dagar. Efter uppehållet började jag blöda igen precis som innan men nu helt plötsligt för ett par dagar sen så blöder jag mycket mer och mer åt det röda hållet igen istället för det brun/röda.

För övrigt fick jag åka ambulans in akut pga väldiga magsmärtor en vecka efter aborten där det konstaterades att jag hade rester kvar, dock inte så mycket att skrapning behövdes utan fick istället 4 st cytotec till, som inte hjälpte. Fick därefter methergin utskrivet (2 ggr!) som jag åt i totalt 6 dagar. Vet fortfarande inte om allt är ute eller inte.

Men vad tror ni? Kan det vara min mens eller något annat som är på tok? Har inte ont någonstans. Har dock feber men det är förmodligen för att jag har åkt på en riktig förkyldning, sambon har också feber.

Tacksam för svar av någon som varit med om liknande!

• Svar på tråden Mens efter abort
  • Carambolan

Kan vara vilket som. Slutar det inte på några dagar som normal mens bör du verkligen boka tid för en ny koll!

• Anonym (Anonym)

Tack för svar! Ja jag har efterkollen inbokad om en vecka.

Någon annan som vet något?

Svar på tråden Mens efter abort