• Ajunegard

Plussat efter missfall

MF i vecka 6 29/12, plussade 3/2 efter utebliven mens. Fick igår en kraftig smärta och lite brunaktig flytning, inget mer med de, tog ett clearblue digital test idag med veckoindikator som visade att jag är gravid 3+ (blev befruktad för mer än 3 veckor sen) bör jag hoppas på att detta är en ny graviditet eller är det hormoner från förra gravidititen?:( känns så konstigt att de ska vara så starkt plus på de första om missfallet var i december. Någon som varit med om detta och kan lugna mig lite? Vill så gärna att de ska vara en ny graviditet.

• Svar på tråden Plussat efter missfall
  • syntharen

Det måste ju vara en ny graviditet! Med så starkt gravtest menar jag. Tycker dock du ska kontakta gyn för att få det bekräftat. I värsta fall kan de ju vara rester kvar men jag tvivlar på att det skulle ge 3+ på gravtestet. Hoppas det går bra den här gången! Har själv flera MA/MF bakom mig och är idag gravid i v 8+5.

• Ajunegard

Ingen mer brunaktig flytning, ingen blodig heller, lite smått ont då och då bara, tog ett till test idag, starkt streck, och extremt ömma bröst, ska få mens på tisdag den 23/2 egentligen, bör jag vara orolig? Har nämligen hört att man får missfall oftast den dagen man ska få mens, var så för mig förra gången.

• Ajunegard

Ingen blödning än så länge. Men ont ner till i magen, och fick som stickningar på höger sida av magen. Någon som har erfarenheter av detta som kan berätta för mig?:(

• Ajunegard

Liten uppdatering...!

Var på VUL i början på mars, såg hjärtat slå, det lugnade mig lite. Men kan fortfarande inte vara helt lugn. Är idag i vecka 11+6, ska göra NUPP om 1 vecka, hoppas att de är en frisk och levande bebis där inne då. Vågar inte hoppas på något än ????

• syntharen

Vad skönt att du fick se hjärtat slå. Jag förstår precis hur du känner. Jag fick också se ett hjärta slå i v 9 men jag var ändå jätteorolig inför kub några veckor senare. Men det gick bra på kub också och nu är jag i v 15+5. Fast helt lugn är jag inte, kanske efter rul om 3 veckor... Eller när bebis kommer ut...

Jag hoppas och tror att allt ser bra ut för dig på kub!

• anna90

Hej! Var på VUL idag i v. 10+0 och allt såg jättebra ut! Blev så jäkla lättad då jag haft ett MA tidigare som upptäcktes i v 10-11 men det hade avstannat i v 6....

Nu till min fråga: Vet någon av er hur stor missfallsrisken är om man sett att allt står rätt till när man gått 10 fulla veckor?

Vet ju att risken sjunker efter v 12 men tänkte att många som får missfall i v12 kanske har haft en grav. som stannat av några veckor tidigare? Och oftast kanske man inte varit på två lyckade VUL innan?

• syntharen

Vad jag har förstått är risken för missfall efter man sett hjärtat slå i typ v 10 lika liten som efter 12 fullgångna veckor.

• anna90
    syntharen skrev 2016-03-31 12:55:30 följande:

Vad jag har förstått är risken för missfall efter man sett hjärtat slå i typ v 10 lika liten som efter 12 fullgångna veckor.

:O är det sant? :D :D
  • syntharen
    anna90 skrev 2016-03-31 14:04:03 följande:

:O är det sant? :D :D

Kan ju inte svära på att det är en absolut sanning men på många forum och graviditetsappar påstås det det i alla fall.
  • Ajunegard

Kub (nupp) på onsdag 6/4, är så fruktansvärt nervös. Några symtomer har försvunnit nu, är i vecka 12+5. Jag har haft extremt ömma bröst och bröstvårtor, nu känns dom bara som två mjuka påsar, känner inget alls :(

• Ajunegard

Nupp i onsdags, allt såg bra ut, är i vecka 13+3 nu och lägsta skalan på nuppet. Kan inte blir bättre!:)

Svar på tråden Plussat efter missfall