• Anonym (Tjejen)

Någon som vet en bra läkare på vårdcentral i Stockholm?!?!?

Hej!

Jag är på jakt efter en bra läkare i Stockholm. Någon som bryr sig....

Något tips på en doktor på en vårdcentral?

Mitt problem är att jag har ett B12-värde som ligger i gråzonen. Jag känner mig trött och deppig och min nuvarande läkare tycker inte alls det är värt att kollas vidare på. Jag undrar också varför det är så lågt. Vill träffa en läkare som bryr sig och som kan förstå min oro.

• Svar på tråden Någon som vet en bra läkare på vårdcentral i Stockholm?!?!?
  • Anonym (Helena)

Lovisa Moberg vid Brommaplans vårdcentral är jättebra. Vill du ta egna prover kan du göra det via Werlabs.se Lågt B12 är ju inte bra. Har du även lågt blodvärde? Anemi? Kram och lycka till!

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (Helena) skrev 2016-02-11 10:12:17 följande:

Lovisa Moberg vid Brommaplans vårdcentral är jättebra. Vill du ta egna prover kan du göra det via Werlabs.se Lågt B12 är ju inte bra. Har du även lågt blodvärde? Anemi? Kram och lycka till!

Tack för tipset. Varför tycker du hon är så bra? Typ ålder på henne?

Nej mitt blodvärde och järnvärde är bra. Mitt B12 har tidigare varit på 60 och då var jag också väldigt deprimerad. Så jag är ju faktiskt livrädd för att ha för dåligt igen, än om det inte enbart var B12 som gav depressionen. Nu ligger värdet på 127 så det är ju i nedre gränsen.
  • Anonym (T)

Om du är orolig för b12-värdet kan du ju köpa tabletter själv. De finns receptfritt på apoteket. Skadar inte att ta lite extra, speciellt om du ligger i gråzonen.

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (T) skrev 2016-02-11 10:35:18 följande:

Om du är orolig för b12-värdet kan du ju köpa tabletter själv. De finns receptfritt på apoteket. Skadar inte att ta lite extra, speciellt om du ligger i gråzonen.

Jo jag vet. Men jag vill ju veta varför jag har så lågt. Sen undrar jag också om det finns risk att jag har lågt av andra vitaminer också...det känns ju rimligt liksom.
  • Anonym (Mimmie)

Engelbrektskliniken, Östermalmsgatan 47. Boka tid hos Dr Tronner. Det är privat, men väl värt pengarna. Inte så fasligt dyrt heller.

• Anonym (Powerofthejews)
    Anonym (Tjejen) skrev 2016-02-11 10:16:44 följande:
    Tack för tipset. Varför tycker du hon är så bra? Typ ålder på henne?

Nej mitt blodvärde och järnvärde är bra. Mitt B12 har tidigare varit på 60 och då var jag också väldigt deprimerad. Så jag är ju faktiskt livrädd för att ha för dåligt igen, än om det inte enbart var B12 som gav depressionen. Nu ligger värdet på 127 så det är ju i nedre gränsen.
    Ålder?
    19721118-0307

Hemadress?
    Riksbyvägen 19 LGH 1202

Offentliga uppgifter, okej enligt jude-skatteverket. Fritt fram! En ovilja är aldrig ett hinder 
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Mimmie) skrev 2016-02-11 10:56:59 följande:

Engelbrektskliniken, Östermalmsgatan 47. Boka tid hos Dr Tronner. Det är privat, men väl värt pengarna. Inte så fasligt dyrt heller.

Haha oj, han verkar ju vara något kriminell. Suttit i fängelse t.o.m. Ja, han kan väl vara en bra läkare ändå än om pengar verkar vara honom extremt kär.
  • Anonym (Mimmie)
    Anonym (Tjejen) skrev 2016-02-11 11:20:27 följande:
    Haha oj, han verkar ju vara något kriminell. Suttit i fängelse t.o.m. Ja, han kan väl vara en bra läkare ändå än om pengar verkar vara honom extremt kär.
    Jag var själv skeptisk innan jag gick dit, men han tog prover som jag annars inte fått igenom på min vanliga VC under 10 års tid och har nu både lyckats diagnostisera och behandla mig väl. Är evigt tacksam för det, sen att han är kriminell skit samma. Svarta pengar...
Svar på tråden Någon som vet en bra läkare på vårdcentral i Stockholm?!?!?