• Äldre 11 Feb 17:32
    1275 visningar
    6 svar
    6
    1275

    För gammal?

    Hej på er

    Jag har 2pojkar 10 & 5år. Funderar på en tredje. När tycker ni att man är dör gammal för att skaffa barn? För o nackdelar med 3st.

  • Svar på tråden För gammal?
  • Caramb­olan
    Äldre 11 Feb 17:37
    #1

    När man är för gammal så slutar kroppen tillverka barn :) Självreglerande.

  • Äldre 11 Feb 17:51
    #2

    Jag tycker väl inte att det finns något som heter för gammalt annat än det naturliga som sker i kroppen när man helt enkelt inte kan få barn längre.

    Jag fick första barnet vid 24 men hade sagt till mig själv att hade jag inte fått ett första barn innan 35 så skulle det inte bli några barn för min del.

    Men så länge man orkar och kan skaffa fler barn så tycker jag bara att det är att köra på.

  • Äldre 11 Feb 19:03
    #3
    Carambolan skrev 2016-02-11 17:37:09 följande:
    När man är för gammal så slutar kroppen tillverka barn :) Självreglerande.
    De som är infertila redan vid 22 då?  Du är m.ao. emot all hjälp vid infertilitet då eftersom det är naturens sätt att tala om att man inte ska ha barn?

    ts: jag sätter gränsen vid ca 51-den nåt så när naturliga gränsen för att bli gravid. Hur man sen blir gravid skiter jag i.
  • Äldre 11 Feb 19:37
    #4

    Är 35 o känner ju att man helt klart inte har riktigt lika mycket energi som när jag fick första barnet vid 24 men har en längtan ...????

  • Äldre 11 Feb 19:45
    #5
    Skrollan16 skrev 2016-02-11 19:37:31 följande:

    Är 35 o känner ju att man helt klart inte har riktigt lika mycket energi som när jag fick första barnet vid 24 men har en längtan ...????


    Vissa får sitt första barn vid 35. För gammal är man då man själv känner att det inte skulle funka och orka med. Vad andra tycker spelar ingen roll.
  • Caramb­olan
    Äldre 11 Feb 19:57
    #6
    Pimpinellan skrev 2016-02-11 19:03:51 följande:

    De som är infertila redan vid 22 då?  Du är m.ao. emot all hjälp vid infertilitet då eftersom det är naturens sätt att tala om att man inte ska ha barn?


    TS som redan har två barn, varav äldsta är tio år, var troligen inte infertil redan vid 22.
Svar på tråden För gammal?