Syskonvagn! Hjälp!!
Bugaboo Donkey eller Double Viking 735???Jag väntar mitt andra barn med BF i april, äldsta barnet kommer då vara 1 år och 9 månader. Står nu i valet och kvalet vilken syskonvagn jag ska köpa.... Har velat länge fram och tillbaka men nu blir det antingen Emmaljunga Double Viking 735 eller Bugaboo Donkey Duo. Vilken ska jag välja?
De fördelar som jag ser med Donkeyn är ju självklart att den kan göras till mono samt att den kan plockas isär till ganska små delar om man låt säg ska på semester och packa bilen ordentligt. Nackdel med Donkeyn tycker jag verkar vara att liggdelen inte känns så ombonad, själva locket täcker ju bara halva liggdelen samt att sittdelarna känns rätt små, alltså inte så djupa.
Fördelar med DV735 är ju de rymliga sittdelarna samt att vagnen känns rejäl och robust. Nackdel är att den känns större än Donkeyn.
Ja hur ska jag nu välja!?! Priset blir ungefär detsamma eftersom jag kommer att beställa från Holland om lotten faller på Donkeyn. Kanske bör tillägga att jag bor på landet så vagnen ska tåla lite grusvägar men ingen svårare terräng direkt. Befinner mig även en del inne i stan och då är det ju skönt med en smidig vagn.
Min rädsla med Donkeyn är att inte äldsta dottern ska sitta bra........?