• Liten ekorre

6-månader och bits

Jag har helammat min yngste sen start. Nu är han sex månader och sen några veckor tillbaks har han fått lite smakisar. För en månad sen fick han sina första två tänder och sen dess bits han vid varje ammning. Och det gör såå ont! Jag är rädd inför varje ammning nu...

Jag tar alltid bröstet från honom och ibland har det gjort så ont att jag skrikit rätt ut. Då tittar han chockat på mig och efter en stund ler han. Det har pågått i en månad nu och blir bara värre. Nu är det så illa att jag överväger att sluta amma, trots att jag egentligen inte vill det alls... Men jag är rädd för hur det ska gå när han får fler tänder...

Någon som har tips på hur man lär en så liten att inte bita bröstet?

• Svar på tråden 6-månader och bits
  • Humlan87

Min lille fick också tänder tidigt och gillade att prova dem vid amning, se till att reagera på det så att han märker att du inte gillar det och avbryt amningen. Det gick över efter ett tag och jag fortsatte amma även när han hade munnen full av tänder ett år senare och bitning var aldrig ett problem, tror mest att det är nyhetens behag att prova de små vassa gaddarna.

Svar på tråden 6-månader och bits