• Anonym (Therese)

Är detta en rimlig hyra?

Hej, nån som har koll på detta med hyror?

Jag har blivit erbjuden en tvåa i centrala Lund (typ 10-15 steg från centralen.) Hyran är på 6600kr inkl. värme, vatten, bredband, tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin. El tillkommer. Hur dyrt anser ni det vara? Lägenheten är totalrenoverad.

• Svar på tråden Är detta en rimlig hyra?
  • nymedlem
    Anonym (Therese) skrev 2016-02-12 11:20:31 följande:

Hej, nån som har koll på detta med hyror?

Jag har blivit erbjuden en tvåa i centrala Lund (typ 10-15 steg från centralen.) Hyran är på 6600kr inkl. värme, vatten, bredband, tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin. El tillkommer. Hur dyrt anser ni det vara? Lägenheten är totalrenoverad.

Vet inget om priser normalt i Lund. Men i sthlm hade jag ansett det var superbilligt!!!!
  • Anonym (Therese)

Tycker det är svårt att veta vad en skälig hyra är när man som jag ska flytta från en mindre ort till en större. Min nuvarande tvåa i byn kostar 3780kr

• Mandygirl

Det är centralt, nyrenoverat och allt ingår så ja det tycker jag är billigt. Vi betalade 8000kr för en fyra på Gunnesbo, lgh var en katastrof, fick betala för varmvatten, värme, bredband och sånt separat.

• nymedlem
    Anonym (Therese) skrev 2016-02-12 11:25:26 följande:

Tycker det är svårt att veta vad en skälig hyra är när man som jag ska flytta från en mindre ort till en större. Min nuvarande tvåa i byn kostar 3780kr

Oj, det får man inte ens en etta med kokvrå för i sthlm. Ha ha...... sjukt vad billigt folk bor Drömmer
  • Anonym (Lundensare)
    Anonym (Therese) skrev 2016-02-12 11:25:26 följande:
    Tycker det är svårt att veta vad en skälig hyra är när man som jag ska flytta från en mindre ort till en större. Min nuvarande tvåa i byn kostar 3780kr smile1.gif
    Så centralt i Lund och för ynka 6600:- ! Vill du inte ha den så vill jag ha den.
    Det är inte ovanligt med en hyra på drygt 8k för en tvåa i utkanten av Lund. 
  • Carambolan

Rimligt, varken särskilt billigt eller särskilt dyrt tycker jag :)

• Conan

Billigt! En fyra i Malmö i bra område och fräsch kostar mellan 13-15 (minst, finns för över 20k också. Många lägenheter är outhyrda).

• taquine
    Conan skrev 2016-02-12 12:54:27 följande:

Billigt! En fyra i Malmö i bra område och fräsch kostar mellan 13-15 (minst, finns för över 20k också. Många lägenheter är outhyrda).

Jisses , ja många har väl inte råd att bo där Skrämmande att det ska vara så dyrt med tak över huvudet .

Kommer ihåg min första lgh som ändå låg i en central storstad kostade 700 -:i månaden ..Det var tider det ;)

På svar på TS fråga tycker jag det låter rimligt 
    Goodness me
  • Anonym (tyra)

Låter väl normalt. Vet inte hyrorna i lund men i centrala Uppsala går en "gammal" hyrestvåa på ca 5-6 tusen (oavsett om den är renoverad eller inte). Jag ska flytta in i en nybyggd som går på drygt 9000 och den är inte central.

Svar på tråden Är detta en rimlig hyra?