• Äldre 12 Feb 16:22
    7462 visningar
    21 svar
    21
    7462

    Blödning efter vul, någon med lugnande ord?

    Var på privat Vul igår som vi bokat bara för att jag ville se att allt såg okej ut. Allt såg bra ut, hjärtslag syntes tydligt sa gynekologen, men var inte i vecka 7+2 som jag trodde, utan han sa att jag var runt vecka 6+0 ungefär. Tänkte att det gjorde inget att bli tillbakaflyttad någon vecka men började oroa mig sen när jag kom hem då jag inte kan få ihop det med när jag plussade och ägglossningstest, känns som att embryot är för litet. Imorse när jag skulle torka mig hade jag en ljusrosa/blodig flytning. Fortsatt att lite ljusrosa blödningar under dagen, även haft lite mensvärk till och från men inte mycket. Pratade med barnmorska imorse och han tyckte inte jag skulle oroa mig om dom sett hjärtslag igår, men fick tid för nytt Vul hos dom om 2 veckor. Vet att om det är missfall på gång är det inget att göra. Men någon som varit med om liknande och vill dela med sig hur det gick för er, både bra/dåligt?

  • Svar på tråden Blödning efter vul, någon med lugnande ord?
  • Anonym (L)
    Äldre 12 Feb 16:48
    #1

    Mitt foster mätte en vecka litet men hade starka hjärtslag, några dagar senare började jag få rosa flytningar och en vecka efter fick jag missfall, så tyvärr gick det inte bra för min del. :/

  • Anonym (Kk)
    Äldre 12 Feb 16:53
    #2

    Gjorde ett vul, enligt mig skulle det va 6+5

    Enligt läkaren 6+0. Vi såg att hjärtat slog.

    Fick en blödning, så som du beskriver.

    Nu är han snart 4 månader och ligger här och jollrar.

    På kub blev jag flyttad igen. Så jag hade "rätt" att jag var i 6+5.

  • Äldre 12 Feb 16:56
    #3
    Anonym (L) skrev 2016-02-12 16:48:48 följande:

    Mitt foster mätte en vecka litet men hade starka hjärtslag, några dagar senare började jag få rosa flytningar och en vecka efter fick jag missfall, så tyvärr gick det inte bra för min del. :/


    Nej vad tråkigt att höra :( hade du ljusrosa flytningar fram till missfallet?
  • Äldre 12 Feb 16:58
    #4
    Anonym (Kk) skrev 2016-02-12 16:53:08 följande:

    Gjorde ett vul, enligt mig skulle det va 6+5

    Enligt läkaren 6+0. Vi såg att hjärtat slog.

    Fick en blödning, så som du beskriver.

    Nu är han snart 4 månader och ligger här och jollrar.

    På kub blev jag flyttad igen. Så jag hade "rätt" att jag var i 6+5.


    Kul att höra att det kan gå bra också :) hade du någon mensvärk/molvärk samma dag som blödningen? Och hur länge hade blödning, bara en dag eller flera?
  • Äldre 12 Feb 17:57
    #5

    I november i v8. såg jag hjärtat slå och fostret uppmätte rätt datum. 6 dagar senare fick jag ljusrosa flytning åkte in till gynakuten o hjärtat slog men fostret var nu i samma storlek som 6 dagar tidigare. Jag tänkte att det är ju rätt svårt att mäta så små liv o hjärtat slog ju så allt är bra. Tre dagar senare kom mörkare flytningar, blod åkte in till gyn igen o nu syntes inget hjärta o ett ännu mindre foster. Den hade dött. Ett dygn senare kom det mesta ut av sig självt Men två veckor senare blev det skrapning för det var lite kvar. En hemsk hemskt hemsk upplevelse. Jag önskar dig allt gott o hoppas det inte slutar på samma sätt för dig.

  • Anonym (Kk)
    Äldre 12 Feb 18:30
    #6
    Faaannyyy skrev 2016-02-12 16:58:13 följande:

    Kul att höra att det kan gå bra också :) hade du någon mensvärk/molvärk samma dag som blödningen? Och hur länge hade blödning, bara en dag eller flera?


    Jo jag tycker jag hade molvärk. Men har haft det ganska mycket hela tiden under mina graviditeter.
  • Äldre 12 Feb 19:12
    #7
    Orkide skrev 2016-02-12 17:57:04 följande:

    I november i v8. såg jag hjärtat slå och fostret uppmätte rätt datum. 6 dagar senare fick jag ljusrosa flytning åkte in till gynakuten o hjärtat slog men fostret var nu i samma storlek som 6 dagar tidigare. Jag tänkte att det är ju rätt svårt att mäta så små liv o hjärtat slog ju så allt är bra. Tre dagar senare kom mörkare flytningar, blod åkte in till gyn igen o nu syntes inget hjärta o ett ännu mindre foster. Den hade dött. Ett dygn senare kom det mesta ut av sig självt Men två veckor senare blev det skrapning för det var lite kvar. En hemsk hemskt hemsk upplevelse. Jag önskar dig allt gott o hoppas det inte slutar på samma sätt för dig.


    Men nej vad tråkigt att höra:(! Tyckte det var så konstigt för gynekologen sa att det finns inget stanna i växten eller liknande, han menade att då slår inget hjärta om de stannat av. Men har ju läst om jättemånga som varit med om liknande.

    Tack, men är inställd på Mf, klart lite hopp finns alltid kvar men ser inte ljust ut..
  • Äldre 12 Feb 19:14
    #8
    Anonym (Kk) skrev 2016-02-12 18:30:38 följande:

    Jo jag tycker jag hade molvärk. Men har haft det ganska mycket hela tiden under mina graviditeter.


    Får jag fråga om du blödde en hel dag/flera dagar eller var det bara en liten blödning sedan inget mer?
  • Anonym (L)
    Äldre 12 Feb 19:20
    #9
    Faaannyyy skrev 2016-02-12 16:56:32 följande:
    Nej vad tråkigt att höra :( hade du ljusrosa flytningar fram till missfallet?
    Japp, de utvecklades till röda blödningar efter några dagar och sedan kom fostret ut. Håller verkligen tummarna för att det går bättre för dig, men tycker du skall ställa in dig på ett missfall och hoppas på att bli positivt överraskad!
  • Anonym (Kk)
    Äldre 12 Feb 19:22
    #10
    Faaannyyy skrev 2016-02-12 19:14:14 följande:

    Får jag fråga om du blödde en hel dag/flera dagar eller var det bara en liten blödning sedan inget mer?


    Jag blödde i några dagar efter vul. Lite ljusrosa brunt.

    I min första graviditet blödde jag så jag trodde det var mens och behövde tampong och allt. Det var rosaröttbrunt.

    Visste inte att jag var gravid då. Och tur var väl det. Fick reda på det i v.9 pga illamående. Gjorde ett vul även den gången och blödde rostbrunt i någon dag.

    Och även den graviditeten slutade i ett barn.
Svar på tråden Blödning efter vul, någon med lugnande ord?