• Tihi

Förslag på sås gjord på Kesella?

Tänkte göra en sås på Kesella men har ingen inspiration och google är inte min vän idag. Den får vara varm eller kall och gärna passa till kyckling. Om jag kan göra någon slags wok med kesellan så är inte det heller fel.

• Svar på tråden Förslag på sås gjord på Kesella?
  • Tihi

Jag har ett svagt minne av att jag har gjort en kall sås med honung, kryddor, kanske var det paprika och curry och salt och peppar eller något sånt? Jag hittar inte receptet igen men är det någon som har en gissning på vad det var för sås jag gjorde?

• Let it Rain

Blanda ut kesellan med lite mjölk så att den blir tunnare, ha i Sweet chili-sås, honung, ingefära (krydda), salt och vitpeppar. Mitt ex hittade på den och det blev väldigt gott till kyckling.

• Tihi
    Let it Rain skrev 2016-02-13 12:01:39 följande:
    Blanda ut kesellan med lite mjölk så att den blir tunnare, ha i Sweet chili-sås, honung, ingefära (krydda), salt och vitpeppar. Mitt ex hittade på den och det blev väldigt gott till kyckling.
    Ska prova att göra den.
  • Starbaby

Man kan göra massa gott med kesella. Liten skvätt mjölk för att tunna ut den och så lite curry, paprikapulver, salt och lökpulver så har du en god kall sås till kykcling.

Svar på tråden Förslag på sås gjord på Kesella?