Namnet Adora?
Har fastnat för namnet Adora och undrar vad ni andra tycker om det. Har ni fler förslag i lika stil?
Har fastnat för namnet Adora och undrar vad ni andra tycker om det. Har ni fler förslag i lika stil?
Tänker bara på engelskans 'adore' när jag hör det. Kommer antagligen verka självgod när hon växer upp hehe.
Gillar det inte. Eftersom det är allt för sött och pluttigt.
Liknande, söta namn:
Tilly
Lilo
Minnie
Mi
Evina
Elora
Minna
Elle
Belle/Bella
nja, inget jag hade valt - gillar inte namn där barnet hela livet får bokstavera/förklara hur sitt namn ska uttals....
Helt OK som namn, men det finns risk att man kommer få förklara 1 000 000 gånger att man INTE heter Aurora.
ååååå så vackert namn!!!!!!!
Adora älskar det !!!!
Adora är namnet på en husvagnsmodell.
Hmm... Självgod vill jag inte att hon ska verka ;)
Tack för tycket!
Tänker bara på engelskans 'adore' när jag hör det. Kommer antagligen verka självgod när hon växer upp hehe.
Av dina förslag gillar jag Evina och Elora. Namnet Eliora finns redan på listan. Tack
Gillar det inte. Eftersom det är allt för sött och pluttigt.
Liknande, söta namn:
Tilly
Lilo
Minnie
Mi
Evina
Elora
Minna
Elle
Belle/Bella
En poäng. Fast uttalet borde inte vara något problem? Vilka olika uttal tänker du finns?
nja, inget jag hade valt - gillar inte namn där barnet hela livet får bokstavera/förklara hur sitt namn ska uttals....
Ja det har du nog rätt i, hade inte tänkt på den likheten. Fast gillar Aurora också :)
Helt OK som namn, men det finns risk att man kommer få förklara 1 000 000 gånger att man INTE heter Aurora.
Kul! Tycker också det är vackert :)
ååååå så vackert namn!!!!!!!
Adora älskar det !!!!
Ops... Hoppas det är en fin husvagn då ;)
Adora är namnet på en husvagnsmodell.
Jag tycker det är både fint och unikt(utan att vara påhittad). Gillar att det kommer från det spanska ordet adoración.
Liknande namn:
Alba
Alma
Alodia
Annora
Claudia
Felicity
Leonore
Nora
Thora