• scarpia

Mitt portabla oljeelement läcker, vad gör jag?

Elementet läcker inte mycket, bara lite på underkanten(se bild). Är osäker på om det kan vara farligt? Vågar jag ha det på? Mvh

• Svar på tråden Mitt portabla oljeelement läcker, vad gör jag?
  • Tecum

Oljan blir mer lättflytande när den blir varm och kan alltså vilja läcka mer. Om du ska ha elementet på måste du ha det under bevakning,alltså t ex en stund på kvällen men inte när du sover.

• scarpia
    Tecum skrev 2016-02-13 21:43:14 följande:

Oljan blir mer lättflytande när den blir varm och kan alltså vilja läcka mer. Om du ska ha elementet på måste du ha det under bevakning,alltså t ex en stund på kvällen men inte när du sover.

Tack för svar :) På grund av läckagerisken, eller finns det andra risker med?
  • Tecum
    scarpia skrev 2016-02-13 21:58:57 följande:
    Tack för svar :) På grund av läckagerisken, eller finns det andra risker med?
    Nja, risken är att om oljan försvinner bränns värmeslingan i elementet sönder men jag tror inte att det kan ta eld. Fast försiktighet är alltid bäst med elgrejor.
  • scarpia
    Tecum skrev 2016-02-13 22:10:47 följande:

Nja, risken är att om oljan försvinner bränns värmeslingan i elementet sönder men jag tror inte att det kan ta eld. Fast försiktighet är alltid bäst med elgrejor.

Aha, ok. Tack för hjälpen :)
Svar på tråden Mitt portabla oljeelement läcker, vad gör jag?