• Äldre 14 Feb 07:48
    1174 visningar
    4 svar
    4
    1174

    Hur gör man med 3 barn varav 2 små för att få plats?

    Hej alla!!

    Vi väntar tillökning 4 juni och jag har börjat oroa mig för hur vi ska få plats i bilarna.

    Vi har 2 bilar, att flytta stolarna mellan dem får vi räkna med men hur ska vi placera oss? Ena grabben är 10 år sedan har vi en som kommer vara 16 månader när bebis kommer. Mitt bekymmer är hur vi ska placera de små och kan man placera en bilbarnstol på bilens alla platser eller är olika stolar utformade för olika platser?

    Lättast hade väl varit o ha en fram och en i mitten bak? Då kan mamma eller pappa samt 10 åringen sitta bak oxå med hyffsat utrymme.

    Hur har ni gjort?

  • Svar på tråden Hur gör man med 3 barn varav 2 små för att få plats?
  • Äldre 14 Feb 07:59
    #1

    Varför köper ni inte en större bil om ni har den möjligheten. Annars funkar ju det oxå som du säger. Men då kanske bebis i mitten i bak då den stolen tar mindre plats än vad den andra stolen gör (tror jag).

  • Anonym (C)
    Äldre 14 Feb 08:02
    #2

    Enklast är nog att testa olika placeringar så märker ni vad som funkar bäst i era bilar. En i fram och en i mitten låter smidigt. Eller en i mitten och en bakom passageraren skulle jag föredra att ha - om det blir tillräckligt med plats i framsätet då.

  • Äldre 14 Feb 08:08
    #3

    Vi har två lösa barn och ett babyskydd. Hade tänkt liten i mitten, säkraste platsen och så blir det en buffert mot bråk mellan de stora. Tyvärr så fanns det ingen Isofix där så nu sitter mini bakom passagerarsätet. En av oss åker bak än så länge med honom. 11-åringen och jag tar ungefär lika mycket plats så hugget som stucket vem av oss som sitter bak.

  • Äldre 14 Feb 11:38
    #4

    Prova ut vad som funkar bäst i era bilar, alla stolar och bilsäten är olika. Vi har haft alla barnen bak. För oss funkade det bäst att sätta den som sitter bakåtvänd med längst ben i mitten, där det blev bäst utrymme för benen. Så de andra på sidorna, den som behövde kortast utrymme bakom förarsätet.

Svar på tråden Hur gör man med 3 barn varav 2 små för att få plats?