• Lundis

Kan mens utebli trots ägglossning och ej gravid?

Jag har 100% säkert haft ägglossning (för 20 dagar sedan, då jag var på gyn och gjorde en undersökning)

Min mens är idag 9 dagar försenad och 2 test har visat negativt. Kan det va så att mensen uteblir trots helt säkert ägglossning?

• Svar på tråden Kan mens utebli trots ägglossning och ej gravid?
  • Pimpinellan

Nej är det enkla svaret för det ska egentligen inte kunna hända. Äl och inte gravid= mens. Men för att 100% veta att man haft äl krävs progesteronprov. Äggblåsor kan i värsta fall tillbakabildas även om det är ovanligt när de passerat 10mm. Hur stor var blåsan på gyn?

• Anonym (tidigt)

Vissa får ju inte plus så tidigt så vänta några dar o testa igen

• Lundis

Jag vet inte hur stor blåsan var då. Det enda hon sa var att jag vid det tillfället hade ägglossning På vänster sida. Tänkte ringa gyn imorgon och fråga vad jag ska göra.

Ja, jag får vänta några dagar och ta ett test till annars :)

• Lundis

Vore det inte lustigt ifall hon sa att jag hade ägglossning utan att veta?

• Pimpinellan

Såg hon en "kläckande" äggblåsa alltså? Eller bara en tillräckligt stor för att kunna släppa ägg när som helst? Stämde hennes äl med antal dagar och övriga äl-symptom eller har du bara hennes ord på när äl inföll? Det är ju skillnad nämligen. Alla blåsor släpper inte ägg vid samma storlek och växer inte lika fort heller. Ibland växer de saktare och ibland släpper de ägg först vid 30 mm.

Det är ytterst ovanligt att inte plussa 20 dagar efter äl. Det innebär nästan v.6 och då vet jag att jag legat på 2000 i hcg.

• Lundis

Hon sa "du har ägglossning på vänster sida nu" samt något med äggblåsan (minns inte exakt vad) jag hade haft känningar om äl då jag brukar få lite ont i magen just då. Och ja dagen hon sa stämde ungefär in på när jag själv hade beräknat äl.

• Lundis

Enligt appen P-tracker skulle förlossningen skett 3 dagar innan dagen då hon på gyn sa att jag hade äl. Men den kan ju va +/- någon dag.

• Pimpinellan

Ja, mensen kan ju inte bli sen om man haft äl och inte är gravid så hade du äl då är du gravid oavsett vad testen säger. Förlossningen kommer dock bra långt senare. Flört

• Lundis

Nu har jag dock fått lite JÄTTE ljusa "blödningar" kommer inte mycket alls utan bara då jag varit på toaletten. Vad kan det bara?

Hahaha, ja jag gick händelserna i förväg där ;)

• Lundis

Pratade med gyn nyss och jag blev inte mer klok. Hon sa att antingen är jag gravid fast inte stickan visar det eller så är mensen bara försenad. Suck..

• Pimpinellan
    Lundis skrev 2016-02-15 14:15:34 följande:
    Pratade med gyn nyss och jag blev inte mer klok. Hon sa att antingen är jag gravid fast inte stickan visar det eller så är mensen bara försenad. Suck..
    Gyn om några borde ju veta att mensen inte kan vara försenad om man haft äl och inte är gravid. Du får se vad som händer. Vänta med fler test ett tag.
Svar på tråden Kan mens utebli trots ägglossning och ej gravid?