• Äldre 15 Feb 11:30
    8079 visningar
    6 svar
    6
    8079

    Änglabarn

    Den 20e november 2015 föddes våran underbara son Gillis. Vi fick efter en natt på BB åka hem för att start vårat nya liv. Det ingen visste då var att han hade ett hjärtfel vid namn HLHS. Efter 5 dagar åkte vi på vår andra viktkoll, det var då allt vändes upp och ner... Efter drygt12 timmar på Norrköpings sjukhus så flög Gillis till Drottningsilvias barnsjukhus i Göteborg. Dagen efter fick vi veta att det inte fanns något dom kunde göra då han hjärna hade påverkats för mycket. Vi hade ett fantastiskt dop och sedan fick han somna in i våran famnHjärta

    Som terapi i början så skrev vi en låt på nätterna så vi kunde få sätta ord på våra känslor... Låten var aldrig jobbig utan mer skönt på något konstigt vis.
    Nu har vi i alla fall fått spela in låten och fått upp den på Spotify. Jag tänker att det finns så många fler som känner igen sig i denna låten. Skriv gärna vad ni tycker och berätta gärna eran historia och ni får jättegärna dela låten så att fler kan höra :)

    open.spotify.com/track/41IpckyCY6temwkLl79iFN

  • Svar på tråden Änglabarn
  • Famous
    Äldre 15 Feb 14:32
    #1

    Det måste vara bland det värsta en människa tvingas gå igenom ???????? kan inte ens föreställa mig sorgen och smärtan....

    Massor med kramar till dig och din fru/sambo??

  • Famous
    Äldre 15 Feb 14:33
    #2
    Famous skrev 2016-02-15 14:32:17 följande:

    Det måste vara bland det värsta en människa tvingas gå igenom ???????? kan inte ens föreställa mig sorgen och smärtan....

    Massor med kramar till dig och din fru/sambo??


    Frågetecken skulle vara hjärtan <3 <3
  • Äldre 16 Feb 00:06
    #3

    Grattis till er son och beklagar er enorma förlust.

    Så fin låt ni skrivit.

    Direkt från hjärtan ?


    Ängeln Teo
  • IsOchE­ld
    Äldre 18 Feb 08:59
    #4

    Beklagar sorgen. Fin låt ni har skrivit! Grät en skvätt :) Det känns att den sjungs med stor närvaro.

    Jag kastade mig också in i ett konstnärligt terapiprojekt och skrev en bok som finns på bl.a. Bokus, Frö: när Frö försvann. Jag upplevde att det hjälpte min sorgeprocess. Det är som att man själv får välja avslut.

    Tack för att du delade med dig av låten.  

  • Äldre 19 Feb 10:30
    #5

    Måste korrigera mitt tidigare inlägg... ser nu att det blev ett frågetecken efter "Direkt från hjärtat". Skulle det såklart inte vara.

    Försökte mej på att göra ett hjärta och blev helt fel.


    Ängeln Teo
  • Äldre 13 Aug 11:40
    #6

    Ja måste bara skriva. Såg er på nyheterna idag och är gravid i v 12. Mitt hjärta gjorde så ont och jag hoppas att ni klarade av att ta er vidare så gott det gick. Jag hoppas ni har det bra idag med eran fina familj. Kramar från en annan i samma stad <3

Svar på tråden Änglabarn