• Anonym (OOOOOOOO)

Ärligt nu, hur ofta googlar du andra människor?

Det jag vill veta, om någon vågar erkänna, är hur ofta du googlar folk du kommer i kontakt med?

Brukar du googla dina släktingar?
    En ny dejt eller någon du är intresserad av från en dejtingsajt?
    Din dejts eller partners släktingar och vänner?
    Vänners vänner?
    Dina nuvarande arbetskamrater eller nya arbetskamrater?
    Kunder på ditt jobb?
    Någon du råkat få namnet på som du har träffat på krogen eller ett café t ex?
    Barnens klasskompisars föräldrar?
    Nya grannar?
    Om du jobbar i en kassa och ser en kunds namn på betalkortet?
    Din läkare/tandläkare/sjuksyster?
    En expedit du handlar av, dvs på mataffären eller annan affär?
    Gamla skolkompisar?

Det finns förstås hur många förslag som helst att ge om hur du kan ha träffat någon du vill googla så ge gärna själv förslag på vem du googlar och varför. Eller googlar du kanske aldrig någon? Är det vanligare att du googlar personer du kommer i kontakt med än att du inte gör det? Varför googlar du personen? För att få reda på vad den äger och har, jobbar med och vad för smaskigt personen har skrivit i någon blogg och på social media eller för att få reda på adressen för att kontakta personen för att bjuda den på fika? Dvs är dina avsikter "hederliga" eller inte så värst hederliga? Så vem googlar du och varför? Är det sällan du googlar någon eller googlar du så gott som alla du kommer i kontakt med?

• Svar på tråden Ärligt nu, hur ofta googlar du andra människor?
  • Nenne666

Nä, jag googlar ingen heller. Jag är inte så värst nyfiken av mig och tanken slår mig inte.

• Anonym (C)

Yes jag googlar andra människor och kollar upp så mycket jag kan. Läskigt hur lätt det är att få mycket information om någon! Barnens kompisars föräldrar kollas upp, deras lärare samt snygga killar som jag och mina kompisar spanar på ;) Mina avsikter är hederliga skulle jag påstå. De flesta kollar jag upp pga nyfikenhet men de som kommer i kontakt med barnen vill jag kolla upp för att ta reda på vad de är för sorts personer, särskilt när man inte har någon närmare personlig relation. Folk som jag känner googlar jag inte, finns ju ingen anledning :)

• Anonym (m)

när jag nätdejtade försökte jag googla dem. Visade sig ju att vissa hade fejkfoton som inte alls var deras osv. 

Det händer att jag googlar någon ur jobbsammanhang men inte ofta.

• Anonym (Icke)

Hänt en gång tror jag när jag ville kolla upp en gammal bekant och se om han lyckats inom sitt yrke. Fanns några artiklar faktiskt. Annars är det enda jag kollar upp födelsedagar  och adresser på Eniro eller Birthday.

• GHopper

Jag googlar folk hela tiden. Nya kolleger för att se vad de är för någon, gamla kolleger och studiekamrater för att se hur det går för dem, släktingar jag inte har kontakt med för att se vad de har för sig. Googlar även mig själv regelbundet för att det är intressant att se vad som dyker upp.

Har inga onda avsikter alls och informationen finns ju fritt tillgänglig så jag ser inte varför det skulle vara något att skämmas för.

• Fröken Apelsin

Jag googlar ibland gamla vänner som jag umgicks med för flera år sedan, jag tycker det är intressant att veta vad de gör nu. Jag googlar folk då jag köper och säljer på Blcket också för vissa är så himla skumma.

• MsFry

Googlar gör jag sällan men jag brukar smygkolla folks (tex nya kollegor eller kompisars nya partners) facebookprofil. Vet inte varför, sällan säger det ju speciellt mycket om hur personen är i verkligheten men lite kul är det ändå.

Svar på tråden Ärligt nu, hur ofta googlar du andra människor?