• Anonym (Berenike)

Fråga till ug och dom

Hej, försökte posta det här tidigare men misslyckades...

Jag är en tjej som upptäckt att jag är undergiven. Har nog varit det en längre tid men de partners jag haft har inte varit inne på det spåret öht. Jag skulle vilja undersöka och utveckla den här sidan hos mig själv. Har en undran till er kvinnor som är undergina som sexuell preferens/del av livsstil. Hur har ni hittat partners som är dominanta? Hur tänker ni  kring det, och i vilken grad är det en del av erat liv. Är nyfiken, då jag som sagt vill utveckla den delen hos mig själv. Kan vara intressant att höra era historier!

Och ni män som är dominanta, kan jag ju egentligen fråga samma sak, hur hittar ni partners och hur resonerar ni  kring det?

• Svar på tråden Fråga till ug och dom
  • Eena

Min första dominanta man, som jag levde med i elva år, träffade jag när jag pluggade. Nu träffar jag killar på darkside. Ett community för oss intresserade av lite annorlunda sex

• Puppetmaster

Hej Beren­ike 

Vad roligt att du har hittat den sidan hos dig själv. 

Jag vill rekommendera att du ansluter till darkside.se och letar upp lämpliga nätverk där du kan hitta likasinnade och få nyttig information. Det finns även kalendarium för träffar och olika event. 

Till din fråga hur man hittar partner så är det i första hand till träffarna och eventen som uttalade undergivna singlar söker sig. Fast jag har dock insett att det ibland är svårt för ugs att våga sig till dessa ställen då de ofta är blyga och tillbakadragna. I så fall är det ju bra att gå dit med en kompis om man känner sig osäker. Men 99% av alla som går på träffarna är väldigt trevliga, artiga och fördomsfria. 
    Jag har dock inte haft turen att träffa någon ny partner på det sättet men försöker hålla mig ärlig och öppen med dem jag möter. De flesta är faktiskt intresserade av att experimentera med bdsm och andra lekar (rollspel osv). Som med allt annat är kommunikation, ärlighet och respekt viktiga grundbultar. 
    Lycka till Tungan ute

• vargveum

Om man är på onlineforum eller sexträffsidor så är det ganska tydligt, vare sig den andre/a tydligt anger sig som ug eller mer subtilt beskriver att han/hon gillar en partner som "styr med fast hand" eller liknande.

I verkliga livet (dvs träffa någon på stan) så kan det vara knivigare... men kommer snacket bara in på sex så är det ju bara att köra på och beskriva (i explicita eller subtila ordalag) hur man är funtad.

En dominant som har lite erfarenhet kommer att känna igen en ug partner ganska snabbt. Och vice versa.

Subtilare nyckelord:
    Styra, Fast hand, Initiativ, Följsam

Explicita nyckelord:
    Slyna, slav, lydig, duktig

som exempel bara

Svar på tråden Fråga till ug och dom