• Annsofie 24

Ont värk i bihålorna och ont i lungorna när jag hostar

Hej. I fredags fick jag en förkylning som sitter i än. Med hosta. Saken är den att jag får ont i lungorna när jag hostar mycket. Och vart ute i kyla. Plus att det värker i bihålorna och kommer lite rött när man snyter sig. Nån som har haft samma besvär med lungorna att det gör ont. Och är det nåt man bör kolla upp? Glad för svar.

• Svar på tråden Ont värk i bihålorna och ont i lungorna när jag hostar
  • Pimpinellan

Typiskt den influensa som går nu. Mådde själv så flera veckor. Jag snyter rött än 1,5 månad senare. Har man ingen risksjukdom går det över av sig själv. Krya på dig!

• Annsofie 24

Okej. Ibland hostar jag och nyser och mycket snuvig och ibland är det lite. Men känner mig jätte trött varje dag fast att jag lägger mig i tid och sover till 8.30 ca på morgonen. Är det nåt som kan va långvarigt.

• Pimpinellan

De flesta blir mer sjuka än med vanliga influensor i år har jag märkt. Det går över, men det tar tid.

• Lyckygirl9999

Jag hade så i 1,5 vecka. Har gått 3 veckor nu och är fortfarande rosslig i halsen. Så årets förkylningsvirus sitter i! Det är inget som behöver kollas upp så länge du inte har hög feber i flera dygn.

• Annsofie 24

Okej. Min snuva hoppar lite. Just nu är jag inte så snuvig men hostar i bland och min röst är skrovlig. Är ganska trött och värk i ansiktet. Fryser ibland eller så blir jag varm.

• Lyckygirl9999

Det är ganska typiskt för förkylning att man får ont i ansiktet/bihålorna. Använd nässpray det kan lindra :)

• Annsofie 24

Okej. Brukar snyta mig mycket. Om det behövs. Jag har vart hemma från mitt jobb och är det än. Eftersom min röst inte är så bra och kan va snuvig och hostig än

• Annsofie 24

Okej. Jag vakna i morse och kände mig öm vid bröstet vid lungorna. Är det nåt som hör till?

• Lyckygirl9999
    Annsofie 24 skrev 2016-02-18 07:35:11 följande:

Okej. Jag vaknar på morgonen av att jag har fullt med slem i halsen

Förlåt men jag måste verkligen fråga. Har du aldrig varit förkyld eller är du hypokondriker? Menar absolut inget illa men jag garanterar dig att det inte är något farligt med dina symtom! Det är typiska förkylningssymtom och man kan inte ens få antibiotika för det då det inte biter på förkylningsvirus, så skulle du gå till vårdcentralen skulle de skicka hem dig med rekommendationen att vila.

Det enda du ska vara uppmärksam med är att du inte har skyhög feber under en längre tid. Så länge: koppla av, ta alvedon för att lindra symtomen, köp hem bisolvon mot slemhostan och sluta oroa dig! Du är frisk snart igen!
  • Annsofie 24

Jo det har jag men inte på det sätt som jag är nu, och jag är ingen hypokondriker om ni tror det. Har vart hemma hela veckan snart. För att jag är trött. Problemet är inte hosta nu utan bara att det sitter som slem i halsen. Men nog om det nu. Ni ska slippa mina trådar. Slutar skriva efter detta inlägg.

• Pimpinellan
    Annsofie 24 skrev 2016-02-18 15:06:27 följande:
    Jo det har jag men inte på det sätt som jag är nu, och jag är ingen hypokondriker om ni tror det. Har vart hemma hela veckan snart. För att jag är trött. Problemet är inte hosta nu utan bara att det sitter som slem i halsen. Men nog om det nu. Ni ska slippa mina trådar. Slutar skriva efter detta inlägg.
    Du har provat för lite i sjukdomsväg och då blir man orolig. Denna flunsa är värre för de allra flesta, vet många där det tatt tid och de varit helt orkeslösa. Men flunsan är sällan farlig-endast för äldre, små barn, gravida och de med andra sjukdomar. Du är ung och frisk och kommer säkerligen bli bra. Låt det ta sin tid bara.  Glad
Svar på tråden Ont värk i bihålorna och ont i lungorna när jag hostar