Aj, aj munsår
Jag har munsår ofta och har det just nu. Det gör så ont. Hur lindrar jag det? Varför får jag munsår så ofta?
Jag har munsår ofta och har det just nu. Det gör så ont. Hur lindrar jag det? Varför får jag munsår så ofta?
Blir de som en liten vit prick som sen spricker upp till en svidande vulkan i munnen?
När du säger munsår, menar du Herpes då?
Munsårsplåster kanska hjälper? Har du det ofta finns det receptbelagda tabletter man kan få.
Ja men det är ca 1 cm i diameter
Det finns salva på apoteket samt små plåster man kan sätta på. Jag använde det ofta när jag fick sår av min tandställning.
Men alltså har du sår inuti munnen eller på läppen?
Ja, det lindrade faktiskt! Plåstret smälter bort ganska fort så det tog jag på nätterna för att lättare kunna somna. Plåstret hittade jag på nätet (Apotea?) men salvan finns på apoteket och heter nåt med Afte.
Jag brukar få herpes. Brukar blossa upp 1-2 ggr/år. Brukar komma på överläppen och har man otur så smittar det vidare. Man ska ju inte hålla på att pilla på det men tyvärr är jag sådan som inte kan låta bli. Sist gång så testade jag munsårsplåster och då gick det över fortare och det spred sig inte heller.
på läpparna. Jag tror jag börjar få en på tungan nu också