• Anonym (Förvirrad)

Tvillingar? Ultraljudsbild!

I somras föddes min lilla son men hittade för någon dag sedan denna ultraljudsbilden från när jag var i vecka 5. I vecka 7 började jag störtblöda och blödde väldigt kraftigt i flera dagar. När jag ser denna bild så klurar jag lite på vad det till vänster om vår son är. Kan det ha varit en tvillinggraviditet från början tror ni? Känns ju isåfall som att den avstannade tidigt med tanke på storleksskillnaden... Nån som har några teorier?

• Svar på tråden Tvillingar? Ultraljudsbild!
  • Anonym (Förvirrad)

Lyckas inte lägga till bilden ???? Fattar inte varför det inte funkar...

• Anonym (Förvirrad)
    Infoga bild
  • Anonym (Förvirrad)

Suck så tröttsamt. Lyckades lägga till den ifrån datorn men det verkar inte som att man kan se den ifrån mobilen...

• Anonym (Trallalla)

Det kan absolut ha varit tvillingar i början. Har läst att läkare misstänker att omkring 30% av alla graviditeter startar som tvillinggraviditet, men att de flesta ändå "går tillbaka", antingen att den ena blir blödande missfall eller att den ena dör och liksom absorberas/ kapslas in i moderkakan...

Har fyra barn och har pga tidigare utomkveds fått göra ultraljud jättetidigt. Två av mina började som tvillingar, men båda gångerna har ena varit större än den andra. ena gången blödde en tvilling ut, men andra bara "försvann" den. Blev inga tvillingar alltså... Men lite "häftigt" att det faktiskt är så vanligt med tvillinggraviditeter ändå

• Anonym (Förvirrad)

Spännande information! Lyckades du se bilden?! Tycker samtidigt att läkaren kanske borde ha nämnt något när ultraljudet gjordes. När jag blödde och gjorde ultraljud kunde man inte . se någon anledning sa dem.

sen

Anonym (Trallalla) skrev 2016-02-16 20:10:26 följande:

Det kan absolut ha varit tvillingar i början. Har läst att läkare misstänker att omkring 30% av alla graviditeter startar som tvillinggraviditet, men att de flesta ändå "går tillbaka", antingen att den ena blir blödande missfall eller att den ena dör och liksom absorberas/ kapslas in i moderkakan...

Har fyra barn och har pga tidigare utomkveds fått göra ultraljud jättetidigt. Två av mina började som tvillingar, men båda gångerna har ena varit större än den andra. ena gången blödde en tvilling ut, men andra bara "försvann" den. Blev inga tvillingar alltså... Men lite "häftigt" att det faktiskt är så vanligt med tvillinggraviditeter ändå

• Anonym (Trallalla)

Ja jag har sett UL bilderna och sett två mörka fält = hinnsäckarna..

Detta är ganska "ny" forskning dvs det har upptäckts de senaste 5-10 åren och eftersom forskningen går framåt så snabbt inom många områden då är det inte säkert läkare hinner plugga in sig på allt nytt, utan måste gallra bland alla framsteg ????

Men coolt är det ????

Hittar du inget på svenska medicinska sidor så googla på engelska ????

• Anonym (Trallalla)

Utropstecken= diverse smileys

Svar på tråden Tvillingar? Ultraljudsbild!