• Emelius

Vad hade ni med er för snacks i BB-väskan?

Som titeln lyder undrar jag vad ni hade mer er för snacks till förlossningen. Men första barnet hade jag bl.a. packat ner en 100-grams mörk chokladkaka som jag tryckte i mig rätt snabbt efter att vi kommit upp till BB och det fick bebisen väldigt ont i magen utav när jag ammade insåg jag för sent :(

Självklart ska man ju inte överdriva intaget av något utan äta lite mer måttligt men jag är bara nyfiken nu på vad ni packade ner så jag kan få lite tips när det snart är dags att åka in igen :)

• Svar på tråden Vad hade ni med er för snacks i BB-väskan?
  • Carambolan

En påse "gott och blandat" och två snickers. Snickersarna var guld värda när vi kom från förlossningen till bb på natten efter att köket hade stängt.

• Mammatillelise

Det sista jag tänkte på var att äta vilket är dumt eftersom man Måste orka. Jag inte ätit på hela dagen så barnmorskan fick tvinga i mig mackor och blåbärssoppa;)

• MrsLovisa

Jag hade inte med mig något och saknade inte det då jag inte tänkte på mat. Vid förlossningen tjatade de om att dricka saft och soppor så jag blev galen!!! Sen åt jag mackorna man fick efteråt, detta var kanske runt 16 och sedan var frukosten nästa måltid. Får väl ta med något denna gång,kanske annorlunda när man får andra barnet och kan slappna av mer på BB

• Majken03

Hade med kexchoklad men fick inte äta nåt alls. Sen blev det akutsnitt, så jag tror att de såg tendenser till att jag skulle behöva snittas o därför fick jag inte äta nåt.

• Snuttispluttis

Kexchoklad och delicatobollar tyckte jag var toppen. Hade med massa mer, men det blev inte rört. Och små festisar med sugrör var supergott att dricka :)

• Curlingmorsan

Snickers och Coca Cola hade jag med mig. Men blev aldrig att jag åt de under förlossningen. Däremot efteråt på BB.

• CT0310

Senaste förlossningen så fick mannen åka och köpa hamburgare från MAX :) så fick proppa i mig den mellan värkarna som kom var 4e minut men blev hungrig efter knappt 1h då energin slukades :D

• Voluptuous Shalimar

Cola, Fanta och Sprite. Och en påse smågodis som jag aldrig hann öppna eftersom vi åkte hem 6 timmar efter att ungen kommit. Maken hade tagit med mackor eftersom jag gick från ont till ONTONTONT när han fixat frukost hemma, så mackorna åkte ner i en påse och fick följa med till förlossningen där de blev uppätna (slukade) av mig som komplement till fikabrickan. Jag blir hungrig av att föda barn!

Förra gången hade jag med lite godis, det gick åt dagarna efter förlossningen. Den gången fick jag ligga kvar 2 v.

Svar på tråden Vad hade ni med er för snacks i BB-väskan?