• Anonym (Värdelöst)

Förmodat missfall vecka 8

I lördags fick jag en rosa flytning på morgonen och under dagen fortsatte jag att ha flytningar som då var mer brunaktiga. Jag tänkte inte så mycket på det, men på söndagen så började jag blöda mycket mer. Det var som en mens, fast med koagulerat blod. Vi åkte in till gynakuten för att kolla blödningen och läkaren gjorde ett VUL. Han frågade om jag kanske inte var så långt gången som jag trodde, men det är jag för jag vet i vilken vecka som den blev till. Läkaren såg en hinnsäck som han mätte till 7,7mm vilket motsvarar vecka 5. I vecka 8 borde den ha mätt typ 11 mm och man borde kunna sett ett hjärta som tickade, men här var alltså inget sådant. 

På måndag fick jag en ny tid för VUL så då kommer jag att få slutgiltigt besked om huruvida det här är ett missfall eller inte. Fast jag vet att det är ett missfall. Alla mina graviditetssymptom är borta och jag blöder fortfarande, inte mer än som en mens, men i kombination med embryots storlek och det koagulerade blodet så känns det här långt ifrån hoppfullt.

Vet inte varför jag skriver det här, men det kanske är någon annan som känner igen sig och vill prata av sig. Det är nog det som jag behöver bara, att berätta om det här en gång, och att säga att jag tycker att det känns sorgligt, och otroligt meningslöst, med betoning på meningslöst...

• Svar på tråden Förmodat missfall vecka 8
  • LillaLady

Fick också missfall förra veckan. Fick en rosa flygning i tisdags och på onsdagen började jag blöda. Fick det konstaterat idag att det var ett missfall då inget syntes på vulet som jag gjorde idag. :/
    Hade mitt första missfall i början av januari i år och nästa nu förra veckan. Kämpigt men det känns bättre nu! Sörj, var arg och ledsen. Jag har haft en sjuhelvetes humör veckan som va, inte känt igen mig. Antar det är alla hormoner som rör till det.

Kram på dig!!

• Anonym (Linda)

Beklagar verkligen, vet känslan. Hade ett MA i december, upptäcktes i v 12 men fostret fanns inte ens kvar bara hinnsäcken mm. Jag är fortfarande arg o ledsen. Ältar med vissa vänner men börjar känna mig tjatig, som att jag borde kommit över det nu. Tror inte ens jag haft en mens sedan dess, vill ju att äl ska komma igång. Jobbigt att bara gå o vänta. Har mått illa litegrann de senaste dagarna o är enormt trött, en tanke slår mig att jag kanske är gravid igen men det är nog mest önsketänkande. Kan lika bra vara tecken på att mens är på gång.

• Susssiii

Usch förstår precis vad di går igenom! 2 missfall fick jag innan jag lyckades med min lilla kille på två år idag! Var också inne på Vul och fick nästan exakt samma besked som dig! Det låter som om din graviditet stannat av och att din kropp nu stöter ut embryot ... Usch jag beklagar verkligen om det är så ????
    När jag var gravid med min son så blödde jag också en liten mängd i början och hade ont...Livrädd åkte jag in på VUL och dem såg ingenting...Vi fick en ny tid en vecka senare och vi var säkra på att det var ännu ett missfall ...MEN ...icke då såg man ett litet hjärta ticka...Så tappa inte allt hopp än! Ville bara skriva och berätta att det behöver inte vara kört! Vet inte om du har barn sen innan men om inte så tänker du säkert som jag gjorde då...när jag sträckte ut en han och någon skrev att dem hade lyckats att få barn till sist ...jag tänkte och kände " lyckliga du då...Du har ju ditt barn nu...men när är det min tur" & Du..Det är snart din tur!!!!! Det är jag säker på! Massa styrke kramar!

• Anonym (Värdelöst)
    Susssiii skrev 2016-02-16 23:54:45 följande:

Usch förstår precis vad di går igenom! 2 missfall fick jag innan jag lyckades med min lilla kille på två år idag! Var också inne på Vul och fick nästan exakt samma besked som dig! Det låter som om din graviditet stannat av och att din kropp nu stöter ut embryot ... Usch jag beklagar verkligen om det är så ????
    När jag var gravid med min son så blödde jag också en liten mängd i början och hade ont...Livrädd åkte jag in på VUL och dem såg ingenting...Vi fick en ny tid en vecka senare och vi var säkra på att det var ännu ett missfall ...MEN ...icke då såg man ett litet hjärta ticka...Så tappa inte allt hopp än! Ville bara skriva och berätta att det behöver inte vara kört! Vet inte om du har barn sen innan men om inte så tänker du säkert som jag gjorde då...när jag sträckte ut en han och någon skrev att dem hade lyckats att få barn till sist ...jag tänkte och kände " lyckliga du då...Du har ju ditt barn nu...men när är det min tur" & Du..Det är snart din tur!!!!! Det är jag säker på! Massa styrke kramar!

Tack för dina ord! Jag har ett barn sedan innan så i det stora hela så är det såklart en tröst. Jag tror också att det är så som du säger, att graviditeten stannat av och att kroppen nu "tar hand om det". Jag blöder fortfarande som vid första dagarna mens och det verkar inte vara påväg att ta slut riktigt än. Såklart kommer jag att få mitt slutgiltiga besked på måndag när doktorn ska göra sista VUL, men jag kan inte se att det skulle vara något annat. Men såklart, en liiiiten gnutta hopp gömmer sig någonstans, om än väldigt liten...
  • Anonym (Värdelöst)
    Anonym (Linda) skrev 2016-02-16 21:20:15 följande:

Beklagar verkligen, vet känslan. Hade ett MA i december, upptäcktes i v 12 men fostret fanns inte ens kvar bara hinnsäcken mm. Jag är fortfarande arg o ledsen. Ältar med vissa vänner men börjar känna mig tjatig, som att jag borde kommit över det nu. Tror inte ens jag haft en mens sedan dess, vill ju att äl ska komma igång. Jobbigt att bara gå o vänta. Har mått illa litegrann de senaste dagarna o är enormt trött, en tanke slår mig att jag kanske är gravid igen men det är nog mest önsketänkande. Kan lika bra vara tecken på att mens är på gång.

I vecka 12 är man ju rätt långt gången så det förstår jag verkligen att det måste ha varit traumatiskt. Jag hann ju knappt plussa innan det här hände och någonstans så tror jag att det är att föredra framför det som du har varit med om. Jag beklagar verkligen det som har hänt dig och jag hoppas att dina vänner inte tycker att du ältar, hoppas att de är större personer än så. För det här ÄR hemskt sorgligt och jobbigt och man hinner gå igenom så förbaskat mycket i sitt huvud kring allt som kunde ha blivit och som inte blev. Det är nog därför det känns så meningslöst, för att man liksom inte ville ha varit med om något av det. Det blev liksom ingenting av någonting. Hoppas att det tar sig snart för dig, och ännu mer- hoppas att det redan har gjort det!
  • Anonym (Värdelöst)
    LillaLady skrev 2016-02-16 20:42:30 följande:

Fick också missfall förra veckan. Fick en rosa flygning i tisdags och på onsdagen började jag blöda. Fick det konstaterat idag att det var ett missfall då inget syntes på vulet som jag gjorde idag. :/
    Hade mitt första missfall i början av januari i år och nästa nu förra veckan. Kämpigt men det känns bättre nu! Sörj, var arg och ledsen. Jag har haft en sjuhelvetes humör veckan som va, inte känt igen mig. Antar det är alla hormoner som rör till det.

Kram på dig!!

Tack som delar med dig! Det känns bra att inte vara ensam, trots att jag naturligtvis inte önskar någon annan detta. Kram!
  • Susssiii
    Anonym (Värdelöst) skrev 2016-02-17 09:36:52 följande:
    Tack för dina ord! Jag har ett barn sedan innan så i det stora hela så är det såklart en tröst. Jag tror också att det är så som du säger, att graviditeten stannat av och att kroppen nu "tar hand om det". Jag blöder fortfarande som vid första dagarna mens och det verkar inte vara påväg att ta slut riktigt än. Såklart kommer jag att få mitt slutgiltiga besked på måndag när doktorn ska göra sista VUL, men jag kan inte se att det skulle vara något annat. Men såklart, en liiiiten gnutta hopp gömmer sig någonstans, om än väldigt liten...
    Håller iaf alla tummar och tår för att du ska få ett positivt svar på måndag!!!!
  • terfje

Hej!
    Jag går också och är orolig för om det är ett missfall eller inte. Var inne akut i måndags efter en jätte blödning., Hittade ett något för litete foster men hjärtat slog. Blöder fortfarande men inte lika mycket.

Ska dit på måndag igen och kolla om bebisen har växt.

• Anonym (Värdelöst)
    terfje skrev 2016-02-17 13:35:03 följande:

Hej!
    Jag går också och är orolig för om det är ett missfall eller inte. Var inne akut i måndags efter en jätte blödning., Hittade ett något för litete foster men hjärtat slog. Blöder fortfarande men inte lika mycket.

Ska dit på måndag igen och kolla om bebisen har växt.

Åh, hoppas att allt fortsätter vara okej och att du slutar blöda! Det är ju superbra att de kunde se ett hjärta slå. Min blödning har haft en massa "klumpar" i sig, koagulerat blod. Jag blöder fortfarande ganska mycket, sedan i söndags och det känns inte bra, plus att alla mina gravidsymptom har upphört. Men överlag så kan man ju faktiskt blöda när man är gravid utan att det behöver betyda missfall.
  • terfje

Jag fick en jätte stor koagel när jag fick min stora blödning. Det som är positivt är ju att jag mår fruktansvärt illa och har spytt ett par gånger idag.

Svar på tråden Förmodat missfall vecka 8