Förmodat missfall vecka 8
I lördags fick jag en rosa flytning på morgonen och under dagen fortsatte jag att ha flytningar som då var mer brunaktiga. Jag tänkte inte så mycket på det, men på söndagen så började jag blöda mycket mer. Det var som en mens, fast med koagulerat blod. Vi åkte in till gynakuten för att kolla blödningen och läkaren gjorde ett VUL. Han frågade om jag kanske inte var så långt gången som jag trodde, men det är jag för jag vet i vilken vecka som den blev till. Läkaren såg en hinnsäck som han mätte till 7,7mm vilket motsvarar vecka 5. I vecka 8 borde den ha mätt typ 11 mm och man borde kunna sett ett hjärta som tickade, men här var alltså inget sådant.
På måndag fick jag en ny tid för VUL så då kommer jag att få slutgiltigt besked om huruvida det här är ett missfall eller inte. Fast jag vet att det är ett missfall. Alla mina graviditetssymptom är borta och jag blöder fortfarande, inte mer än som en mens, men i kombination med embryots storlek och det koagulerade blodet så känns det här långt ifrån hoppfullt.
Vet inte varför jag skriver det här, men det kanske är någon annan som känner igen sig och vill prata av sig. Det är nog det som jag behöver bara, att berätta om det här en gång, och att säga att jag tycker att det känns sorgligt, och otroligt meningslöst, med betoning på meningslöst...