• Petite Dudute

Gravid-jeans, finns det andra modeller?

Alltså, jag fattar inte grejen med gravid-jeans. De saknar öppningsbar knapp och dragkedja och är svårare att få över höfterna än vanliga jeans. Dessutom finns ett jättefult tygstycke ovanför som sitter åt över magen så det blir en synlig linje efteråt. Och tar jag en större storlek hänger de slappt på höften. Finns det en smartare variant?

• Svar på tråden Gravid-jeans, finns det andra modeller?
  • LillaLoppi

Jag är en 34:a i vanliga fall, men under graviditeten köpte jag kläder i storlekarna 40-42 - vanliga kläder, alltså.

• topaz.

Ja, det finns jeans med hög mudd, låg mudd och utan mudd också (resåren sitter  på sidan bara). Jag vet däremot inte om man kan öppna dragkedjan på dem. På Zalando finns alla olika modeller. Om du inte har så stor mage finns det också något som heter gylfförlängare  som du sätter på dina vanliga jeans så du kan ha dem en längre. 

Det här med att mudden sitter hårt är nog olika. Jag har två par jeans i samma storlek från samma märke som jag köpte samtidigt varav ena (nu i vecka 33) har börjat sitta åt så en tydlig rand syns i tajt tröja. Det beror nog på modellen. Den andra sitter ju jätteskönt fortfarande och lämnar inte alls lika hårt streck eftersom de sitter lagom fortfarande. Jag hade samma storlek som jag brukade ha innan graviditeten. 

Utan mudd:
    www.zalando.se/zalando-essentials-maternity-jeans-slim-fit-dark-blue-zx029aa01-k11.html
    www.zalando.se/mama-licious-mlida-jeans-slim-fit-dark-grey-m6429a015-c11.html/

• Milleman

Fast det är ju det som är mammabyxor. Just mudden över magen för att slippa knapp och sånt.
    Köp vanliga byxor. Ditt alternativ som inte gillar mammabyxor.

• Milleman

Ja som ovan skriver finns det ju med resår med. Men det är också utan knapp.

• Petite Dudute

Tack för tipsen! Jag ska leta på zalando.

Det jag egentligen skulle vilja ha är nog gravid-jeans utan mudd och med gylf så att det går att få på sig dem. Alltså vanliga jeans som är riktigt låga framtill men vanliga där bak. Är det någon som har sett någonting ditåt?

Svar på tråden Gravid-jeans, finns det andra modeller?