• CinnamonGirl

Mera minne i mobilen

Jag har i nuläget en Samsung Galaxy S2 inköpt 2012, 16 GB + extra minneskort. De senaste månaderna har jag ofta fått upp meddelande att minnet nästan är fullt. Jag har inte så mycket bilder, och ingen musik alls. Inte heller så många appar... Av de cirka 50 som finns i telefonen har jag själv valt att installera ett 15-tal, och det är inget jag vill ta bort. Har redan prioriterat bort en del. De andra 30 använder jag knappt, men det går inte att ta bort dem, trots att jag inte vill ha dem och de måste ligga därinne och skvalpa omkring och bara ta plats... :-/ Har flyttat över alla appar som går till det extra minneskortet. Rensar cachen ibland, och då dröjer det ett tag innan felmeddelandet om att minnet är fullt dyker upp igen.

Är det värt att skaffa en nyare mobil? Har funderat på att satsa på Galaxy S5, den kommer nog sjunka lite i pris nu när S7:an kommer. Men jag har sett att de också bara har 16 GB i minne? Då kommer ju det bli samma problem där, att minnet blir fullt?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Mera minne i mobilen
  • Carambolan

Men vad är det som tar plats då?

Jag har 16 gb utan extra minneskort och tycker att det räcker bra. 40-50 appar, typ 200 låtar offline i spotify och nån månads fotografering är inga problem. Det låter som att det är nåt i din telefon som ligger och suger utrymme utan att du vet om det...?

• Timoleon

Säkerhetskopiera dina foton på Google Foton och gör en systemåterställning.

Har två gamla S2 som jag lagt in cyanogenmod på, absolut inget komplicerat, följ bara någon guide på Youtube, tar max en halvtimme och du kommer att ha en helt ny telefon, snabbare och mycket renare. Fri från bloat framförallt.

Svar på tråden Mera minne i mobilen