• Fisken111

Inseminering

Jag och min kille har alltid velat ha barn, vi pratade om det ganska ofta.. Nu är det så att han har fått veta att hans spermie inte funkar alls, & på detta har jag troligtvis endometrios..

Efter vi fick veta detta var det ju bara en sak att göra & det är ju om vi testar inseminering av något slag. Jag har brutit ihop så många gånger av att vi kanske inte kommer kunna få barn "ihop"...

Hur ska man gå till väga? Vilka kliniker är bra? Snälla hjälp :(

(Vet inte riktigt om detta är rätt tråd så flyttade den isåfall om det går!)

• Svar på tråden Inseminering
  • schober

Hej! Vad tråkigt att höra att ni har sådana problem. Dock så funderar jag lite över det du skriver... Om du killes spermier inte "funkar" alls, hur har ni tänkt att insemination ska fungera? Då måste de ändå röra sig fram till ägget, och om de inte funkar så kommer de inte kunna göra detta. 
    Så länge det finns en endaste lite spermie som är duglig så är IVF det med bäst förutsättningar för en bebis. De kan även ta den där enda spermien och föra in i ditt ägg och hoppas på befruktning det sättet.

• Pimpinellan

Håller med ovanstående. Inseminering lär inte funka utan det är ICSI som gäller. Är ni berättigade till gratis hjälp får ni det på närmaste universitetssjukhus som gör IVF. Det vore bra om de verkligen kunde konstatera ifall du har endo. också för då kan du behöva nedregleras längre än vanligt inför IVF:en.

Svar på tråden Inseminering