• Anonym (svårt)

Uppehållstjänst eller behålla min lön?

Tänkt att du jobbar i skolan.

Vad hade du då valt? Att få dina 25 semesterdagar att fördela var du vill samt att behålla hela din lön.

Eller en uppehållstjänst, där årslön delas jämnt på alla månader och att du är ledig 8 veckor var sommar och 2,5 vecka över jul. Inga semesterdagar då.

• Svar på tråden Uppehållstjänst eller behålla min lön?
  • Anonym (svårt)

Haha så korkad jag är. Menar ju att du får behålla ca 87% av din lön var månad, alla månader fast du är ledig sommar och jul.

• Anonym (No-lärare)

25 dagar semester. Tycker att det är otroligt mycket värt med den elevfria planeringstiden under loven. En extra vecka obetald tjänstledighet brukar inte vara nåt problem att ta ut på sommaren ändå om planeringen tillåter...

• Anonym (svårt)
    Anonym (No-lärare) skrev 2016-02-17 15:50:42 följande:

25 dagar semester. Tycker att det är otroligt mycket värt med den elevfria planeringstiden under loven. En extra vecka obetald tjänstledighet brukar inte vara nåt problem att ta ut på sommaren ändå om planeringen tillåter...

På loven ska jag vara på fritids och jobba. Jag är inte lärare utan elevassistent. Jag ville haft en ferietjänst men nä det gick inte. Den är till lärare :). Jag vill vara ledig alla lov, känner att jag behöver det. Men fick då en chans om uppehållstjänst, men jag vet inte. Gör ju ändå en slant på lönen som redan är kass :/
  • Anonym (jadu)

Vad ligger lönen på?
    Du måste ju tänka att en lön på 87% drar ju ner sjukersättning och annat som är baserat på din lön..
    Har du råd att leva på den lönen som är 87%?

• Anonym (svårt)
    Anonym (jadu) skrev 2016-02-17 15:59:12 följande:

Vad ligger lönen på?

Du måste ju tänka att en lön på 87% drar ju ner sjukersättning och annat som är baserat på din lön..

Har du råd att leva på den lönen som är 87%?

Jag får ut 13500! Superkasst, jobbar bara 75%. Men det känns nog som om att ha det som jag har det nu är det bästa :)
Svar på tråden Uppehållstjänst eller behålla min lön?