På skolan
Min dötter som är 8 år berättade att lärare på skolan blev arg på henne och började springa efter henne så hon låste sig på toa och han bankade på dörren så hon var jätte rädd och vill inte till skolan imorgon! Vad ska jag göra?
Min dötter som är 8 år berättade att lärare på skolan blev arg på henne och började springa efter henne så hon låste sig på toa och han bankade på dörren så hon var jätte rädd och vill inte till skolan imorgon! Vad ska jag göra?
Du tar en semesterdag och följer med barnet till skolan och tar reda på vad allt egentligen handlar om såklart.
Följ med din dotter till skolan och red ut detta.
Följer med barnet till skolan, men först frågar du dottern varför läraren hade blivit arg på henne och varför hon sprang iväg. Jag tvivlar att hon var helt oskyldig och att läraren bara blev arg så där utan anledning
Jag hade försökt få ur min unge vad hon gjort och tvingat henne till skolan men hade gått med dit och pratat med läraren på morgonen. Mina barn och de barn jag känner hade garanterat gjort nått jävligt om läraren blivit så arg och jag hade då vart arg för att läraren inte berättat vad som hänt.
Jag har frågat min dotter och hon och hennes kompis berättade att de de skojade med läraren och plötsligt blev han arg och började jaga henne! Jag fostrar inte mina barn med skrik och höjda röster då vill jag inte heller att personalen ska göra det! Dom ska vara trygga, vuxna förebilder. Vad tycker ni? Är det ok det som han har gjort? Skrämde flickan!!!
Jag har frågat min dotter och hon och hennes kompis berättade att de de skojade med läraren och plötsligt blev han arg och började jaga henne! Jag fostrar inte mina barn med skrik och höjda röster då vill jag inte heller att personalen ska göra det! Dom ska vara trygga, vuxna förebilder. Vad tycker ni? Är det ok det som han har gjort? Skrämde flickan!!!
Hej!
Jag är specialpedagog och tycker inte på något vis att läraren har agerat riktigt i detta fall. Det är mycket möjligt (kanske tom troligt) att din dotter överdriver/inte berättar hela sanningen men hon är ett barn och läraren är vuxen med ett uppdrag, bl a att agera förebild.
Ring rektorn och be om ett möte direkt där din dotter och läraren får mötas och berätta sin version om vad som hänt så att konflikten kan redas ut, man ska aldrig vara rädd för sin lärare!
Mvh Anna1234