• Blixten123

    Orkar inte mer

    Mitt barn har under 1,5år blivit utsatt för slag/hot och kränkningar flera ggr i veckan. Igår blev hon hotad till livet av tre elever i klassen. Dom är bara 9år, så det är helt galet. Har anmält till skolinspektionen flera ggr, skolan har fått anmärkningar. Nu känner jag att jag fixar inte med mitt jobb längre. Har sjukskrivit mej resten av veckan. Vi håller nu vårat barn hemma från skolan då hon inte vågar vara där. Någon som är i en liknande situation? Kan man som förälder bli sjukskriven av läkare pga barnet blir mobbat?

  • Svar på tråden Orkar inte mer
  • Magdalena03

    Finns ingen möjlighet att byta skola, det vet jag många som gjort och fått det mycket bättre. Små friskolor brukar ha en trevligare stämning än de kommunala enligt min erfarenhet..

  • Tangent

    TS: Hur går det?
    Tycker som Magdalena03 att skolbyte är det bästa alternativet.
    Skolan verkar ju vara helt kass som inget gör.
    Har du funderat på att polisanmäla barnen som mobbar ditt barn? Polisen lämnar vidare till sociala myndigheter, men det är ändå en markering från er sida.

  • LillaLoppi

    Jag hade polisanmält barnen (läs deras föräldrar). Polisen hade lämnat ärendet till soc och därefter hade barnen förmodligen blivit omhändertagna. 9-åringar som dödshotar klasskamrater kan inte ha spec. goda hemförhållanden.

Svar på tråden Orkar inte mer