Blir inte gravid :(
Jag och min partner började försöka skaffa barn i slutet på förra året, men har ännu inte fått ett plus. Det har nu fått fyra försök plus ytterligare två månader som fallit bort för att jag inte hade någon ÄL. Jag känner mig ganska stressad och orolig eftersom ingen av oss har barn.
Jag är lite äldre, fyller 37 i år. Båda är friska och jag har även kollat mina värden och allt såg okej ut. Ligger dessutom på en bra vikt och har en hälsosam livsstil förutom att jag känner stress över det här med barn. Varken röker eller dricker alkohol eller koffein. Jag rör på mig dagligen. Jag testar med ägglossningstester och har haft ÄL de senaste fyra månaderna samt regelbunden mens.
Trots detta vill det inte ta sig.
Jag har varit gravid en gång tidigare, vid 33 års ålder. Då blev jag gravid av misstag med mitt ex som lämnade mig i samma veva. Vi hade sex under vad jag trodde var mensens sista dag och han kom i mig, vilket resulterade i graviditet. Eftersom jag tycker att det är viktigt att ett barn har båda sina föräldrar så gjorde jag en abort (han ville inte se röken av barnet och detta vill jag inte utsätta ett barn för eftersom jag själv är uppväxt på det sättet med frånvarande pappa).
(Jag och min nuvarande partner har varit tillsammans i 1,5 år och håller nu på att leta efter en gemensam bostad och ska sälja våra lägenheter. Ännu står vi alltså inte skrivna på samma adress.)
Kan det ta tid utan att det är något fel på en?