• Anonym (Värt?)

Lönar det sig att vara snäll mot tjejer om man vill ha tjejer?

Lönar det sig att vara snäll mot tjejer om man vill ha tjejer?

Alltså med snäll menar jag INTE mesig... Jag tolkar snäll som synonymt med att vara en toffel på sätt och vis?

Med snäll menar jag: Håller dörren öppen, ger henne en servett om hon är förkyld, tar hennes plastpåse när man handlar mat, betalar hennes mat om man äter på restaurang, får henne att må bra genom att stötta henne på olika sätt även om det kan vara dumma saker hon gjort som hon ångrat, vara snäll mot andra i övrigt (inte tjejen i fråga utan jag menar typ främlingar), bjuda henne på alkohol när det är hemmafest och jag står för notan osv.

Alltså allt detta kopplar jag till ett ord som heter toffel på sätt och vis... Vill ni tjejer ha en toffel? Tycker ni allt detta som jag har nämnt är något positivt?

Nu får ni förklara er om hur en kille ska vara snäll.

• Svar på tråden Lönar det sig att vara snäll mot tjejer om man vill ha tjejer?
  • Anonym (H)

Så du menar att visa hänsyn, vara respektfull och vara en bra människa rent allmän och göra det minsta som borde förväntas

Är att vara en toffel?

• Anonym (Tjej)

För mig är ingenting av det du skrivit beskrivningen av en toffel. Utan en generös, omtänksam och romantisk kille.

En toffel är för mig en person som låter sin respektive bestämma över han/hon. Som inte vågar säga nej trots att den inte vill. T ex då en kille som skjutsar runt sin tjej överallt trots att han egentligen har viktigare saker för sig och trots att tjejen både har körkort och egen bil. För om han säger nej så får hon ett utbrott och då går han med på att göra det iallafall.

• Anonym (Värt?)
    Anonym (H) skrev 2016-02-18 08:53:04 följande:

Så du menar att visa hänsyn, vara respektfull och vara en bra människa rent allmän och göra det minsta som borde förväntas

Är att vara en toffel?

Allt som det jag skrev tolkar jag som en toffel, ja.
  • Stårschan
    Anonym (Värt?) skrev 2016-02-18 08:55:12 följande:
    Allt som det jag skrev tolkar jag som en toffel, ja.
    I så fall tror jag att vi har hittat en trolig orsak till varför du har problem med det motsatta könet.
  • Anonym (Värt?)

Tycker ni killar som är snäll mot främlingar är något starkt positivt eller bryr ni er inte om det?

• Anonym (Värt?)
    Stårschan skrev 2016-02-18 08:57:18 följande:
    I så fall tror jag att vi har hittat en trolig orsak till varför du har problem med det motsatta könet.
    Jag har aldrig varit dum mot tjejer, men jag tycker ändå dom kan ta sin egen plastpåse när man handlar till exempel... Men jag kanske har fel?
  • nnnnnnnn

För mig betyder toffel att man står under någon annans toffel, vilket jag tolkar som att den andre gör allt för den ena - inte för att vara snäll, utan för att undgå ilska eller liknande från den andre. Dvs samma som att vara en mes.
    Du skriver: Jag menar INTE mesig.

Så vi har nog inte samma betydelse av ordet toffel...

Jag tror dessutom på att vara snäll, men inte låta den andre utnyttja detta. Det kan vara lättare ifall man gör snälla saker som även är snälla mot en själv.
    Tex hjälpas åt att bära kassar från affären, så varje kasse inte blir så tung. Dela på notor, om det inte är så att den ena har väldigt mycket högre inkomst än den andre. Stötta varandra.

• nnnnnnnn
    Synonymer till toffelhjälte
    underkuvad äkta man, mes, mähä

Det är inte något jag vill ha!
    Min make är en jämlike och vän, inte underkuvad, mesig och ett mähä.

Och som jag skrev tidigare så tycker jag att de flesta av sakerna du skrivit  är sådant man kan göra av snällhet, utan att bli en mes/toffel.
  • Anonym (Värt?)
    nnnnnnnn skrev 2016-02-18 09:03:23 följande:
    Synonymer till toffelhjälte
    underkuvad äkta man, mes, mähä

Det är inte något jag vill ha!
    Min make är en jämlike och vän, inte underkuvad, mesig och ett mähä.

Och som jag skrev tidigare så tycker jag att de flesta av sakerna du skrivit  är sådant man kan göra av snällhet, utan att bli en mes/toffel.
    Alltså toffel menar jag att man har inga gränser för hur generös man är mot tjejerna.
Svar på tråden Lönar det sig att vara snäll mot tjejer om man vill ha tjejer?