• Shagwell

Hur ofta blir era 3:åringar sjuka?

Vår minsting, en treåring - det känns som att vi inte gör annat än att VAB:a. Sedan början av januari har hon haft tre infektioner. Hög feber och ont i halsen. Efter 5 dgr med feber som inte ville gå ner fick vi komma till läkare. Jättehög sänka och positivt halsprov således halsfluss. Hon fick penicillin kur och tillfrisknande. Vi höll henne hemma flera dagar efter att hon vart feberfri. Så gick det 2 v och hon får feber igen...Några dagar sedan kry igen. Nu tredje infektionen på kort tid. Hosta, feber och ont i halsen. Är det verkligen normalt att de åker på så mycket "skit"?? Hon går på dagis och det har varit ett litet skifte med många nya småbarn i gruppen. Innan gick hon hos dagmamma och vart kanske sjuk 2 ggr/termin...

Hennes två syskon klarat sig från eländet och vi vuxna också Tack och lov. Oroar mig att hon åker på så täta infektioner. Vi håller alltid henne hemma minst 2 feberfri dagar eller längre så hon inte ska smitta/återsmittas.

Någon med liknande erfarenhet? Jag har börjat ge henne semper AD droppar med bakteriekultur efter tips från vän.

• Svar på tråden Hur ofta blir era 3:åringar sjuka?
  • Magdalena03

Mina barn är sällan sjuka.

De får varje dag Apotekets d-vitamin, fiskoljan eye-q och även Valbo vaniljyoghurt med acidofilous och bifidus. A-vitamin skall man vara försiktig med, det skulle jag inte ge.

Utöver det behövs förstås nyttig mat, frukt, utelek och god sömn.

• Shagwell

Bra mat, sömn och utevistelse får hon men inga tillskott för övrigt. När började du ge fiskolja? Märker du någon skillnad?

Fler tankar någon eller andra i samma sits.

• Magdalena03

Jag har gett dem fiskolja sen de var små. De har alltid varit friska. Var hemma tills de var 23 månader.

Svar på tråden Hur ofta blir era 3:åringar sjuka?